Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Narodna knjižnica u odgovaranju na čitateljske potrebe i interese mladih srednjoškolske dobi (CROSBI ID 303727)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Mikić, Marijana ; Martinović, Ivana Narodna knjižnica u odgovaranju na čitateljske potrebe i interese mladih srednjoškolske dobi // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 62 (2021), 2; 59-84. doi: 10.30754/vbh.64.2.895

Podaci o odgovornosti

Mikić, Marijana ; Martinović, Ivana

hrvatski

Narodna knjižnica u odgovaranju na čitateljske potrebe i interese mladih srednjoškolske dobi

Cilj je ovog rada utvrditi kakve su čitateljske potrebe i interesi učenika Gimnazije A. G. Matoša u Đakovu, ispunjava li ih Gradska knjižnica i čitaonica Đakovo (u daljnjem tekstu GKČ Đakovo) te potiče li GKČ Đakovo mlade na čitanje iz užitka. Metodologija. Istraživanje je provedeno tijekom svibnja 2020. godine u Gimnaziji A. G. Matoša u Đakovu, a korištena je metoda online anketiranja. U istraživanju je sudjelovalo 75 učenika od prvog do četvrtog razreda. Rezultati su pokazali da ispitanici čitanje smatraju bijegom od stvarnosti i zabavom, a da im u isto vrijeme čitanje služi i za razvijanje vještina. Iz rezultata je vidljivo da ispitanici najviše vole čitati ljubavni i kriminalistički žanr, kao i knjige koje sadrže likove s kojima se mogu poistovjetiti te koje im pomažu savladati svakodnevne poteškoće. Nadalje istraživanje je pokazalo da većina ispitanika koristi usluge GKČ Đakovo te da su njima zadovoljni, ali da većinom ne nazoče aktivnostima koje knjižnica organizira. Jedan dio ispitanika nisu korisnici GKČ Đakovo jer ne čitaju u slobodno vrijeme ili čitateljske potrebe ispunjavaju na druge načine. Rezultati su također pokazali da većina ispitanika ne zna potiče li ih GKČ Đakovo na čitanje, niti što bi knjižnica mogla poduzeti da ih više potakne na čitanje iz užitka. Ograničenja. Istraživanje je provedeno online u razdoblju kada se nastava odvijala online u virtualnim učionicama, što je rezultiralo manjim uzorkom od onog koji se očekivao da se istraživanje provodilo uživo u školi uz izravan kontakt s učenicima. Praktična primjena. Rezultati mogu poslužiti kao smjerokaz za unapređenje postojećih i oblikovanje budućih programa i usluga namijenjenih mladima u GKČ Đakovo. Istraživanjem se došlo do spoznaja o čitateljskim potrebama i interesima učenika đakovačke gimnazije te ispunjava li ih GKČ Đakovo. Ovaj rad doprinosi postojećem znanju o čitateljskim potrebama i interesima mladih u Republici Hrvatskoj, kao i o ulozi narodnih knjižnica u ispunjavanju potreba i interesa svojih mladih korisnika.

čitateljski interesi, čitateljski potrebe, Gimnazija A. G. Matoša, Gradska knjižnica i čitaonica Đakovo, narodna knjižnica

nije evidentirano

engleski

Public Library in Responding to the Reading Needs and Interests of Secondary School Young People

nije evidentirano

Gymnasium A. G. Matoš Đakovo, public library, Public Library Đakovo, reading interests, reading needs

nije evidentirano

Podaci o izdanju

62 (2)

2021.

59-84

objavljeno

0507-1925

1334-6938

10.30754/vbh.64.2.895

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti

Poveznice