Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Marketing u globalnu i digitalnom okruženju (CROSBI ID 71709)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Krupka, Zoran ; Vlašić, Goran ; Škare, Vatroslav Marketing u globalnu i digitalnom okruženju // Osnove marketinga / Vranešević, Tihomir (ur.). Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2021. str. 87-110

Podaci o odgovornosti

Krupka, Zoran ; Vlašić, Goran ; Škare, Vatroslav

hrvatski

Marketing u globalnu i digitalnom okruženju

Početak internacionalizacije poslovanja i primjene međunarodnog marketinga karakterističan je za sredinu prošlog stoljeća, a termin globalni marketing počeo se upotrebljavati osamdesetih godina. Poduzeća su prvotno bila orijentirana na domaća tržišta, a nastup na stranim tržištima bila je sekundarna aktivnost (izvozni marketing). Razvoj i rast poduzeća, društva, tehnologije i prometne infrastrukture učinili su da je nastup na stranim tržištima postao način poslovanja. Neka su poduzeća strana tržišta počela promatrati kao ‘domaća’ pa su im se u potpunosti prilagođivala, dok su druga cijeli svijet promatrala kao jedinstveno tržište i tražila mogućnosti standardizacije poslovanja i marketinškog programa (globalni marketing). Hoće li poduzeća internacionalizaciji poslovanja pristupiti postupno (model Uppsala) ili će od osnutka primjenjivati globalni marketing (poduzeća born global) ovisi o misiji i viziji poduzeća, znanju i financijskim resursima. Bez obzira na to za koji se pristup odlučili, prije odabira strategije izlaska na strana tržišta (izvoz, franšiza ili direktna strana ulaganja) i razine standardizacije, odnosno adaptacije marketinškoga programa, moraju analizirati čimbenike ekonomskoga, političko- zakonodavnog i kulturnog okruženja. Digitalni marketing znači korištenje digitalnih tehnologija za ostvarenje marketinških ciljeva. Obuhvaća sve aspekte upravljanja marketingom: oblikovanje, komuniciranje i isporučivanje vrijednosti. Marketing u digitalnu okruženju određen je velikom količinom podataka o potrošačima i njihovu ponašanju, interaktivnošću, direktnim odzivom te visokim stupnjem mjerljivosti učinka. Aktivnosti digitalnog marketinga uglavnom se provode u kombinaciji s tzv. tradicionalnim marketinškim aktivnostima te omogućuju njihovo unaprjeđenje putem prednosti koje pruža tehnologija. Glavna područja digitalnog marketinga su marketing na internetskim pretraživačima (engl. SearchEngine Marketing, SEM), marketing uz dozvolu (engl. permission marketing), elektronička prodaja i sudjelovanje na digitalnim tržištima, marketing na društvenim medijima (engl. Social Media Marketing) te razvoj i upravljanje sadržajem (engl. Content Marketing). Digitalne tehnologije otvorile su priliku globalnim platformama – koje su redefinirale logiku funkcioniranja tržišta, način upravljanja odnosa s potrošačem, pristup upravljanju ponudom vrijednosti na tržištu. U takvim kontekstima potrošač se može koristiti tehnologijom da donese znatno „racionalnije“ odluke.

globalni marketing, izvozni marketing, standardizacija/adaptacija, izvoz, franšiza, licenca, direktna strana ulaganja, digitalna transformacija, digitalni marketing, marketing na internetskim pretraživačima, marketing na društvenim medijima, elektronička prodaja i distribucija, marketinška komunikacija putem interneta, zabrinutost za privatnost, globalizacija tržišta, platformska tržišta, tehnološko okruženje

nije evidentirano

engleski

Marketing in Global and Digital Environment

nije evidentirano

global marketing, export marketing, standardization / adaptation, export, franchise, license, foreign direct investment, digital transformation, digital marketing, search engine marketing, social media marketing, electronic sales and distribution, internet marketing communication, privacy concerns, globalization of markets, platform markets, technological environment

nije evidentirano

Podaci o prilogu

87-110.

objavljeno

Podaci o knjizi

Osnove marketinga

Vranešević, Tihomir

Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

2021.

978-953-346-164-9

Povezanost rada

Ekonomija