Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kako su on line igrice istisnule bajke iz dječjeg života (CROSBI ID 713015)

Prilog sa skupa u zborniku | ostalo | međunarodna recenzija

Zrilić, Smiljana ; Travirka MArčina, Karmen Kako su on line igrice istisnule bajke iz dječjeg života // EDUvision 2020 »Challenges and New Opportunities of Distance Learning« / Jurčević, Stanislav (ur.). Ljubljana: Orel, Mojca ; Jurčević, Stanislav, 2020. str. 479-486

Podaci o odgovornosti

Zrilić, Smiljana ; Travirka MArčina, Karmen

hrvatski

Kako su on line igrice istisnule bajke iz dječjeg života

Razvojem tehnologije posljednjih desetak godina, računalnih programa, društvenih mreža, video igrica i slično, djeca sve više vremena provode ispred ekrana. Neizbježne su ovakve promjene i interesi djeteta za virtualni svijet, ali je zabrinjavajuće koliko su ona s time zaokupljena i gotovo da ništa drugo ne rade u slobodnom vremenu osim što se „druže“ s ekranima. Svi njihovi interesi idu u tom smjeru. Vrijeme provedeno pred različitim ekranima, uključujući televizore, videoigre, pametne telefone i računala, dramatično se povećalo. Brojne studije pokazuju, da ovaj trend ima snažan negativan utjecaj na emocionalni i socijalni razvoj djece i adolescenata. Pogođena područja uključuju, posebno, školska postignuća, govor, jezik, pažnju, san, a javlja se i agresija. Zabrinjavajuće je kako slabi interes za čitanje. Djeca rane i predškolske dobi ne slušaju bajke, a školarci sve manje čitaju. Jesu li krivci, dijelom i roditelji, jer je i njihov interes usmjeren na digitalne tehnologije? Ono što je posebno važno naglasiti u kontekstu bajke i književnosti za djecu, svakako je, ne samo element zabave i osjećaj radosti dok se bajke čitaju, već i odgojna komponenta koja prožima cijelu bajku, koja djeluje i na spoznajnu, na emocionalnu i voljnu sferu ličnosti. Ona je u funkciji intelektualnog, moralnog, estetskog odgoja i zato je roditelji i učitelji moraju vratiti u fokus dječjeg interesa. U radu će biti riječi o negativnom utjecaju on line igrica. Posebno će se naglasiti odgojna dimenzija bajki i priča, i elaborirati mogući razlozi zbog kojih djeca gube interes za čitanje.

bajka, djeca predškolske i mlađe školske dobi, on line igrice, roditelji.

nije evidentirano

engleski

How Online Games Squeezed Fairy Tales out of a Child's Life

nije evidentirano

children of preschool and younger school age, fairy tale, on line games, parents.

nije evidentirano

Podaci o prilogu

479-486.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

EDUvision 2020 »Challenges and New Opportunities of Distance Learning«

Jurčević, Stanislav

Ljubljana: Orel, Mojca ; Jurčević, Stanislav

978-961-94950-7-0

Podaci o skupu

International Conference EDUvision 2020 "Challenges and New Opportunities of Distance Learning" (EDUvision 2020)

predavanje

03.12.2020-05.12.2020

Ljubljana, Slovenija

Povezanost rada

nije evidentirano