Kako su on line igrice istisnule bajke iz dječjeg života (CROSBI ID 713015)
Prilog sa skupa u zborniku | ostalo | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Zrilić, Smiljana ; Travirka MArčina, Karmen
hrvatski
Kako su on line igrice istisnule bajke iz dječjeg života
Razvojem tehnologije posljednjih desetak godina, računalnih programa, društvenih mreža, video igrica i slično, djeca sve više vremena provode ispred ekrana. Neizbježne su ovakve promjene i interesi djeteta za virtualni svijet, ali je zabrinjavajuće koliko su ona s time zaokupljena i gotovo da ništa drugo ne rade u slobodnom vremenu osim što se „druže“ s ekranima. Svi njihovi interesi idu u tom smjeru. Vrijeme provedeno pred različitim ekranima, uključujući televizore, videoigre, pametne telefone i računala, dramatično se povećalo. Brojne studije pokazuju, da ovaj trend ima snažan negativan utjecaj na emocionalni i socijalni razvoj djece i adolescenata. Pogođena područja uključuju, posebno, školska postignuća, govor, jezik, pažnju, san, a javlja se i agresija. Zabrinjavajuće je kako slabi interes za čitanje. Djeca rane i predškolske dobi ne slušaju bajke, a školarci sve manje čitaju. Jesu li krivci, dijelom i roditelji, jer je i njihov interes usmjeren na digitalne tehnologije? Ono što je posebno važno naglasiti u kontekstu bajke i književnosti za djecu, svakako je, ne samo element zabave i osjećaj radosti dok se bajke čitaju, već i odgojna komponenta koja prožima cijelu bajku, koja djeluje i na spoznajnu, na emocionalnu i voljnu sferu ličnosti. Ona je u funkciji intelektualnog, moralnog, estetskog odgoja i zato je roditelji i učitelji moraju vratiti u fokus dječjeg interesa. U radu će biti riječi o negativnom utjecaju on line igrica. Posebno će se naglasiti odgojna dimenzija bajki i priča, i elaborirati mogući razlozi zbog kojih djeca gube interes za čitanje.
bajka, djeca predškolske i mlađe školske dobi, on line igrice, roditelji.
nije evidentirano
engleski
How Online Games Squeezed Fairy Tales out of a Child's Life
nije evidentirano
children of preschool and younger school age, fairy tale, on line games, parents.
nije evidentirano
Podaci o prilogu
479-486.
2020.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
EDUvision 2020 »Challenges and New Opportunities of Distance Learning«
Jurčević, Stanislav
Ljubljana: Orel, Mojca ; Jurčević, Stanislav
978-961-94950-7-0
Podaci o skupu
International Conference EDUvision 2020 "Challenges and New Opportunities of Distance Learning" (EDUvision 2020)
predavanje
03.12.2020-05.12.2020
Ljubljana, Slovenija