RAZLIKOVNI KURIKULUM KAO PRETPOSTAVKA USPJEŠNE INKLUZIJE (CROSBI ID 303504)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Zrilić, Smiljana
hrvatski
RAZLIKOVNI KURIKULUM KAO PRETPOSTAVKA USPJEŠNE INKLUZIJE
Polazeći od realnosti da obrazovne institucije postaju stjecištima različitih etniciteta, kultura, religija i jezika, da učenici dolaze iz sve različitijih obitelji (jednoroditeljskih, binuklearnih, posvojiteljskih, udomiteljskih), te da su učenici s posebnim potrebama uključeni u redovite odgojno-obrazovne skupine, izazovi budućnosti pojedinca i društva ogledaju se, između ostaloga, u ustroju i kvaliteti obrazovnih sustava. Suočena s novim izazovima škola se mijenja u pravcu stvaranja povoljnih uvjeta za razvoj socijalnih, intelektualnih i emocionalnih kapaciteta učenika u skladu s njihovom kronološkom i mentalnom dobi. S tim u svezi neizbježni su zahtjevi na razini metodičke i sadržajne prilagodbe odgojno-obrazovnog procesa, odnosno posebne odgojno-obrazovne podrške različite vrste i razine. Govorimo o prilagođenim, tj. primjerenim programima i modelima učenja uz socijalno kompetentnog učitelja i ostale sudionike uključene u sve segmente odgoja i obrazovanja, izradi i mogućnostima implementacije diferencijalnih programa i razlikovnih kurikuluma. Nove obrazovne potrebe društva i pojedinca iniciraju zahtjev za stvaranjem takvog profila obrazovnih institucija koje predstavljaju stimulativnu sredinu za učenje i razvoj socijalnih odnosa. Mijenjaju se odnosi među ljudima u životnim zajednicama, te otvaraju pitanja dijaloga, suživota, snošljivosti i međusobnog uvažavanja.
učenici s posebnim potrebama, integracija, inkluzija, diferemcirani kurikulum, kompetencije učitelja
nije evidentirano
engleski
DIFFERENTIATED CURRICULUM AS AN ASSUMPTION OF SUCCESSFUL INCLUSION
nije evidentirano
pupils with special needs, integration, inclusion, differential curriculum, teacher competence
nije evidentirano