Praksa formativnog vrednovanja i promjene u praksi nastale tijekom refleksivnog učenja učitelja (CROSBI ID 446326)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Grgošević, Matija
Irena Labak
hrvatski
Praksa formativnog vrednovanja i promjene u praksi nastale tijekom refleksivnog učenja učitelja
Brojne i kontinuirane promjene u odgojno- obrazovnom procesu zahtijevaju od učitelja adaptivnu ekspertizu zbog čega inicijalno obrazovanje postaje nedostatno. Stručno usavršavanje koje je dio profesionalnog razvoja sve više zauzima bitnu ulogu pri upotpunjavanju složenog kompetencijskog profila učenika. U ovom radu su se pratile promjene dvije učiteljice koje u osnovnoj školi predaju Biologiju u formativnom vrednovanju (pristupu vrednovanja za učenje i pristupu vrednovanja kao učenju) za vrijeme stručnog usavršavanja koje je osmišljeno i provedeno kao refleksivno učenje. Ono se sastojalo od (samo)analize video zapisa nastavnih sati i povratnim informacijama proizašlih iz njih. Za potrebe izrade diplomskog rada video zapisi sata analizirani su COPUS i OZON protokolom. Analizom svih sati utvrđeno je da je refleksivno učenje poboljšalo implementaciju formativnog vrednovanja učiteljica u nastavi pogotovo u dijelu pristupa vrednovanja za učenje. Metakognitivni aspekti vrednovanja koji bi odgovarali vrednovanju kao učenje djelomično su poboljšani što upućuje na činjenicu da postoji još prostora za daljnjim razvojem te da implementacija formativnog vrednovanja u nastavni sat ovisi o iskustvu rada na pojedinim nastavnim strategijama.
formativno vrednovanje, stručno usavršavanje, refleksivno učenje, vrednovanje za učenje, vrednovanje kao učenje
nije evidentirano
engleski
THE PRACTICE OF FORMATIVE EVALUATION AND CHANGES IN PRACTICE THAT OCCUR DURING THE REFLECTIVE LEARNING OF TEACHERS
nije evidentirano
formative assessment, professional development, reflective learning, assessment for learning, assessment as learning
nije evidentirano
Podaci o izdanju
51
29.10.2021.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Odjel za biologiju
OSIJEK