Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ispitivanje odnosa samoprocjene poduzetnosti i samoefikasnosti učenika osnovne škole (CROSBI ID 303433)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Luketić, Daliborka Ispitivanje odnosa samoprocjene poduzetnosti i samoefikasnosti učenika osnovne škole // Život i škola = Life and school, LXXII (2016), 1; 125-138

Podaci o odgovornosti

Luketić, Daliborka

hrvatski

Ispitivanje odnosa samoprocjene poduzetnosti i samoefikasnosti učenika osnovne škole

Poduzetnost učenika često puta percipiramo kao ponašanje čija pozadina je složen međuodnos kvaliteta i obilježja osobnosti, a koje omogućuju proaktivno djelovanje učenika u njegovoj okolini. Poduzetnost se određuje i kao kompetencija koju sačinjava skup međusobno povezanih znanja, vještina i stavova koji omogućuju osobi da svoje ideje provede u djelo. Prethodna određenja sugeriraju procjenu i vrednovanje poduzetnosti od strane drugih, a manje kao osobni doživljaj samog sebe. U ovom radu usmjereni smo prema dobivanju odgovora na pitanja povezanosti učeničke procjene vlastite poduzetnosti sa procjenom uvjerenja o vlastitim sposobnostima organiziranja i izvršavanja određenih akcija radi ostvarivanja željenih ishoda u školskom kontekstu te značenjem tog odnosa za razvoj poduzetnosti učenika. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos između samoprocjene poduzetnosti i samoefikasnosti učenika osnovne škole te utvrditi jesu li ti odnosi određeni spolom, dobi i školskim uspjehom učenika. U istraživanju je sudjelovalo 1962 učenika šestih i osmih razreda osnovne škole u Republici Hrvatskoj. Podaci o samoprocjeni poduzetnosti se temelje na rezultatima primjene Skale stavova prema poduzetnosti (Athayde, 2012), dok se za procjenu samoefikasnosti koristio Upitnik samoefikasnosti za djecu – SEQ-C (Muris, 2001). Rezultati dobiveni primjenom skala i provedenim analizama su pokazali povezanost samoprocjene poduzetnosti sa socijalno-emocionalnom i školskom samoefikasnošću. Učenici se razlikuju pri procjeni vlastite poduzetnosti s obzirom na visoku, prosječnu i nisku razinu iskazivanja samoefikasnosti. Hijerarhijska regresijska analiza pokazala je da su značajni prediktori poduzetnosti učenika njihova socijalno-emocionalna samoefikasnost, školska samoefikasnost, te u manjoj mjeri spol i dob. Dobiveni rezultati razmotreni su u kontekstu doprinosa razumijevanju poduzetnosti učenika kao i značenja za osmišljavanje odgojno-obrazovne prakse s ciljem jačanja poduzetnosti u školskom kontekstu.

poduzetnost učenika, samoefikasnost, samoprocjena, osnovna škola

nije evidentirano

engleski

Exploring the Relationship between Perceptions of Being Enterprising and Self-Efficiency among Elementary School Pupils

nije evidentirano

enterprising students, self-efficancy, self-assesment, primary school

nije evidentirano

Podaci o izdanju

LXXII (1)

2016.

125-138

objavljeno

0044-4855

1849-0972

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice