Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Izvori stresa, depresivnost i akademsko funkcioniranje studenata za vrijeme pandemije COVID-19 (CROSBI ID 303415)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Živčić-Bećirević, Ivanka ; Smojver-Ažić, Sanja ; Martinac Dorčić, Tamara ; Birovljević, Gorana Izvori stresa, depresivnost i akademsko funkcioniranje studenata za vrijeme pandemije COVID-19 // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 30 (2021), 2; 291-312. doi: 10.5559/di.30.2.06

Podaci o odgovornosti

Živčić-Bećirević, Ivanka ; Smojver-Ažić, Sanja ; Martinac Dorčić, Tamara ; Birovljević, Gorana

hrvatski

Izvori stresa, depresivnost i akademsko funkcioniranje studenata za vrijeme pandemije COVID-19

Cilj rada bio je ispitati izvore stresa koje su studenti doživljavali tijekom pandemije COVID-19, s obzirom na spol studenata i promjenu mjesta boravka zbog studija, te povezanost pojedinih izvora stresa s depresivnim simptomima i samoprocijenjenim akademskim funkcioniranjem studenata. Ispitivanjem su obuhvaćena 923 studenta (19 do 28 godina, 73 % djevojaka). Primijenjen je Upitnik izvora stresa i Upitnik akademskog funkcioniranja, koji su konstruirani za potrebe ovog istraživanja, te Ljestvica depresivnosti, anksioznosti i stresa (DASS-21). Utvrđene su četiri skupine izvora stresa, od kojih su posljedice izolacije najsnažniji izvor, zatim akademski izvori stresa, mogućnost zaraze te obiteljski izvori stresa. Djevojke doživljavaju sve izvore stresa intenzivnije nego mladići, a studenti koji su se zbog studija preselili intenzivnije doživljavaju obiteljske probleme i posljedice izolacije kao izvor stresa od studenata koji stalno žive u svojoj obitelji. Svi izvori stresa, osim moguće zaraze, značajni su prediktori depresivnosti, dok je depresivnost značajan dodatni prediktor samoprocijenjenoga akademskog funkcioniranja studenata nakon kontrole spola, preseljenja i izvora stresa. Posljedice izolacije kao izvor stresa imaju najjači efekt i na depresivnost i na samoprocijenjeno akademsko funkcioniranje.

pandemija COVID-19 ; studenti ; akademsko funkcioniranje ; depresivnost ; izvori stresa

nije evidentirano

engleski

Sources of Stress, Depression and Academic Functioning of University Students during the COVID-19 Pandemic

nije evidentirano

COVID-19 pandemic ; university students ; academic functioning ; depression ; sources of stress

nije evidentirano

Podaci o izdanju

30 (2)

2021.

291-312

objavljeno

1330-0288

1848-6096

10.5559/di.30.2.06

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice
Indeksiranost