Odrednice dobrobiti učitelja/ica za vrijeme pandemije COVID-19 (CROSBI ID 712964)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Marušić, Iris ; Šabić, Josip ; Matić Bojić, Jelena
hrvatski
Odrednice dobrobiti učitelja/ica za vrijeme pandemije COVID-19
Dobrobit učitelja posljednjih je nekoliko godina postala žarište interesa obrazovnih istraživanja i obrazovne politike vezane uz učitelje. Istraživački nalazi sve snažnije podupiru njezinu povezanost s važnim ishodima na razini učitelja, poput stresa i karijernih planova, i razini obrazovnog procesa, kao što su kvaliteta poučavanja te obrazovni uspjeh i dobrobit učenika. Intenzivni poremećaji koje je pandemija COVID-19 uzrokovala u obrazovnom procesu pred učitelje su postavili dodatne izazove u poslu koji se i u redovitim uvjetima poučavanja procjenjuje izrazito stresnim. Zbog toga je podrška dobrobiti učitelja prepoznata kao jedno od prioritetnih područja intervencije tijekom i nakon pandemije. Poučavanje tijekom pandemije COVID-19 i pred hrvatske učitelje je postavilo dodatne izazove vezano uz organizaciju nastave i poučavanje u promjenjivim uvjetima izmjenjivanja nastave na daljinu i u učionicama pod epidemiološkim mjerama. Cilj ovog istraživanja je ispitati učinke različitih odrednica dobrobiti učitelja predmetne nastave za vrijeme pandemije COVID-19. U istraživanju su sudjelovala 1323 učitelja predmetne nastave iz nacionalno reprezentativnog uzorka osnovnih škola u Hrvatskoj. Podaci su prikupljeni online upitnikom tijekom svibnja i lipnja 2021. godine. Analize pokazuju da su odabrane odrednice (spol, godine staža, promjena u entuzijazmu za posao za vrijeme pandemije, procjena kvalitete suradnje s drugim dionicima odgojno-obrazovnog sustava te procjena izvora stresa u poslu) na teorijski očekivan način povezane s kriterijima dobrobiti učitelja (zadovoljstvo poslom i procjena ravnoteže između rada i privatnog života). Lošiju dobrobit pokazuju učiteljice, sudionici koji imaju lošiju suradnju s drugima i sudionici koji doživljavaju više stresa vezano uz nastavnički posao. Nalazi doprinose razumijevanju odrednica dobrobiti učitelja i mogu poslužiti pri donošenju preporuka za uspješniju prilagodbu učitelja u vremenima krize.
dobrobit učitelja ; pandemija COVID-19 ; stres ; suradnički odnosi
nije evidentirano
engleski
Determinants of teachers' well-being during the COVID-19 pandemic
nije evidentirano
teacher well-being ; COVID-19 pandemic ; stress ; workplace relations
nije evidentirano
Podaci o prilogu
80-80.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa - knjiga sažetaka
Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD)
1849-6946
Podaci o skupu
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB)
predavanje
30.09.2021-02.10.2021
Zagreb, Hrvatska