Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Odrednice dobrobiti učitelja/ica za vrijeme pandemije COVID-19 (CROSBI ID 712964)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Marušić, Iris ; Šabić, Josip ; Matić Bojić, Jelena Odrednice dobrobiti učitelja/ica za vrijeme pandemije COVID-19 // 25. Dani Ramira i Zorana Bujasa - knjiga sažetaka / Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina (ur.). Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2021. str. 80-80

Podaci o odgovornosti

Marušić, Iris ; Šabić, Josip ; Matić Bojić, Jelena

hrvatski

Odrednice dobrobiti učitelja/ica za vrijeme pandemije COVID-19

Dobrobit učitelja posljednjih je nekoliko godina postala žarište interesa obrazovnih istraživanja i obrazovne politike vezane uz učitelje. Istraživački nalazi sve snažnije podupiru njezinu povezanost s važnim ishodima na razini učitelja, poput stresa i karijernih planova, i razini obrazovnog procesa, kao što su kvaliteta poučavanja te obrazovni uspjeh i dobrobit učenika. Intenzivni poremećaji koje je pandemija COVID-19 uzrokovala u obrazovnom procesu pred učitelje su postavili dodatne izazove u poslu koji se i u redovitim uvjetima poučavanja procjenjuje izrazito stresnim. Zbog toga je podrška dobrobiti učitelja prepoznata kao jedno od prioritetnih područja intervencije tijekom i nakon pandemije. Poučavanje tijekom pandemije COVID-19 i pred hrvatske učitelje je postavilo dodatne izazove vezano uz organizaciju nastave i poučavanje u promjenjivim uvjetima izmjenjivanja nastave na daljinu i u učionicama pod epidemiološkim mjerama. Cilj ovog istraživanja je ispitati učinke različitih odrednica dobrobiti učitelja predmetne nastave za vrijeme pandemije COVID-19. U istraživanju su sudjelovala 1323 učitelja predmetne nastave iz nacionalno reprezentativnog uzorka osnovnih škola u Hrvatskoj. Podaci su prikupljeni online upitnikom tijekom svibnja i lipnja 2021. godine. Analize pokazuju da su odabrane odrednice (spol, godine staža, promjena u entuzijazmu za posao za vrijeme pandemije, procjena kvalitete suradnje s drugim dionicima odgojno-obrazovnog sustava te procjena izvora stresa u poslu) na teorijski očekivan način povezane s kriterijima dobrobiti učitelja (zadovoljstvo poslom i procjena ravnoteže između rada i privatnog života). Lošiju dobrobit pokazuju učiteljice, sudionici koji imaju lošiju suradnju s drugima i sudionici koji doživljavaju više stresa vezano uz nastavnički posao. Nalazi doprinose razumijevanju odrednica dobrobiti učitelja i mogu poslužiti pri donošenju preporuka za uspješniju prilagodbu učitelja u vremenima krize.

dobrobit učitelja ; pandemija COVID-19 ; stres ; suradnički odnosi

nije evidentirano

engleski

Determinants of teachers' well-being during the COVID-19 pandemic

nije evidentirano

teacher well-being ; COVID-19 pandemic ; stress ; workplace relations

nije evidentirano

Podaci o prilogu

80-80.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

25. Dani Ramira i Zorana Bujasa - knjiga sažetaka

Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina

Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

1849-6946

Podaci o skupu

25. Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB)

predavanje

30.09.2021-02.10.2021

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Psihologija