Katalogizacija razglednica prema ISBD-u (CROSBI ID 303255)
Prilog u časopisu | stručni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Sablić, Damir ; Barbarić, Ana
hrvatski
Katalogizacija razglednica prema ISBD-u
Cilj. Cilj je rada teorijski i kroz primjere prikazati katalogizaciju razglednica i njihovih digitalnih reprodukcija po ISBD-u. Pristup/metodologija. U radu se redom prolaze skupine ISBD-a i objašnjava njihova primjena na razglednice i njihove digitalne reprodukcije putem triju izabranih primjera. Rezultati. Ukazivanje na primjenjivost i dostatnost odredbi ISBD-a na kataložni opis razglednica i njihovih digitalnih reprodukcija. Praktična primjena. Da bi razglednice bile dostupne u katalogu, nužno ih je katalogizirati, a da bi se znatno povećala vidljivost i dostupnost javnosti, poželjno ih je digitalizirati i digitalnu reprodukciju objaviti na mrežnim stranicama knjižnice, pri čemu odgovarajući kataložni zapisi omogućuju identifikaciju jedinice građe. Društveni značaj. Starije razglednice koje potječu iz vremena kad fotografija zbog nedostupnosti i visoke cijene opreme nije bila masovno raširena imaju dokumentarnu vrijednost s raznih aspekata, poput arhitekture, urbanizma i tiskarstva, a novije razglednice mogu imati promotivno-turističku funkciju. I starije i novije razglednice mogu biti umjetnički vrijedne. Da bi te funkcije razglednica došle do izražaja, nužno ih je učiniti dostupnima javnosti, čemu doprinosi njihova zastupljenost u katalozima te digitalizacija i dostupnost digitalnih reprodukcija na mrežnim stranicama ustanova u čijem su posjedu. Originalnost/vrijednost. Doprinos raspravi o načinima katalogizacije vizualne građe.
digitalna reprodukcija ; dostupnost ; ISBD ; katalogizacija ; razglednica
nije evidentirano
engleski
Cataloguing postcards according to ISBD
nije evidentirano
accessibility ; cataloguing ; digital reproduction ; ISBD ; postcard
nije evidentirano
Podaci o izdanju
64 (2)
2021.
325-359
objavljeno
0507-1925
1334-6938
ttps://doi.org/10.30754/vbh.64.2.867
Povezanost rada
Informacijske i komunikacijske znanosti