Pregled bibliografske jedinice broj: 1168712
IZAZOVI STIMULIRANJA AUTOREFLEKSIVNOSTI U NASTAVI KOLEGIJA FOKUSIRANIH NA OBITELJ NA STUDIJU PEDAGOGIJE
IZAZOVI STIMULIRANJA AUTOREFLEKSIVNOSTI U NASTAVI KOLEGIJA FOKUSIRANIH NA OBITELJ NA STUDIJU PEDAGOGIJE // Odgojno-obrazovne teme, 4 (2021), 2; 97-112 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1168712 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
IZAZOVI STIMULIRANJA AUTOREFLEKSIVNOSTI U NASTAVI
KOLEGIJA FOKUSIRANIH NA OBITELJ NA STUDIJU
PEDAGOGIJE
(CHALLENGES OF STIMULATING AUTO-REFLEXIVITY
IN FAMILY-FOCUSED COURSES IN PEDAGOGY STUDIES)
Autori
Kušević, Barbara
Izvornik
Odgojno-obrazovne teme (2623-7911) 4
(2021), 2;
97-112
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
emocionalni angažman studenata ; feministička pedagogija ; kritička pedagogija ; pedagoški odnos ; visokoškolska nastava
(critical pedagogy ; feminist pedagogy ; higher education ; pedagogical relationship ; students’ emotional engagement)
Sažetak
U nastavu kolegija koji se bave proučavanjem obiteljske dinamike, roditeljevanja i suradnje s obiteljima gotovo svi studenti ulaze s osobnim iskustvom bivanja dijelom obitelji. Nastavnik tomu može pristupiti zanemarivanjem te činjenice, njezinim uvažavanjem, ali nečinjenjem tih iskustava eksplicitnim dijelom nastave ili pak stvaranjem konteksta u kojemu se potiče interpretiranje nastavnih sadržaja uvažavanjem (i) osobnih iskustava kao referentnoga okvira. Takvo stimuliranje autorefleksivnosti ima međutim potencijal generiranja različitih pedagoških dilema, koje obuhvaćaju pitanje nastavnikova legitimiteta za stimuliranje autorefleksivnosti u obrazovanju, opasnost generiranja studentove emocionalne nelagode uslijed kontrastiranja znanstvenih spoznaja s vlastitim obiteljskim iskustvima i opasnost narušavanja povjerljivosti osobnih podataka studenata tijekom nastavnoga procesa. Analizirajući svaku od tih triju dilema, cilj je ovoga rada odgovoriti na pitanje je li, da bi se njihove potencijalne negativne implikacije minimalizirale, nastavu iz ovoga područja moguće/poželjno organizirati izuzimajući studentova osobna iskustva i emocije. Zaključak je provedene analize da apersonalno pristupanje znanstvenim spoznajama u nastavi kolegija fokusiranih na obitelj na studiju pedagogije, čak i ako jest moguće, iz teorijske perspektive kritičke i feminističke pedagogije nije poželjno, zbog čega se konstruktivnijim drži promišljanje o nastavnikovu odgovornome pozicioniranju prema (učincima) autorefleksivnosti u nastavi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Ovaj je rad izložen 21. svibnja 2021. godine na
međunarodnoj znanstvenoj konferenciji
Inovativni didaktički sistemi u vaspitno-
obrazovnom radu, održanoj (online) u organizaciji
Učiteljskoga fakulteta u Beogradu. Naslov
izlaganja bio je Razmatranje nekih etičkih dilema
generiranih u nastavi na obitelj fokusiranih
kolegija u studiju pedagogije.