Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

IZAZOVI STIMULIRANJA AUTOREFLEKSIVNOSTI U NASTAVI KOLEGIJA FOKUSIRANIH NA OBITELJ NA STUDIJU PEDAGOGIJE (CROSBI ID 303247)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Kušević, Barbara IZAZOVI STIMULIRANJA AUTOREFLEKSIVNOSTI U NASTAVI KOLEGIJA FOKUSIRANIH NA OBITELJ NA STUDIJU PEDAGOGIJE // Odgojno-obrazovne teme, 4 (2021), 2; 97-112

Podaci o odgovornosti

Kušević, Barbara

hrvatski

IZAZOVI STIMULIRANJA AUTOREFLEKSIVNOSTI U NASTAVI KOLEGIJA FOKUSIRANIH NA OBITELJ NA STUDIJU PEDAGOGIJE

U nastavu kolegija koji se bave proučavanjem obiteljske dinamike, roditeljevanja i suradnje s obiteljima gotovo svi studenti ulaze s osobnim iskustvom bivanja dijelom obitelji. Nastavnik tomu može pristupiti zanemarivanjem te činjenice, njezinim uvažavanjem, ali nečinjenjem tih iskustava eksplicitnim dijelom nastave ili pak stvaranjem konteksta u kojemu se potiče interpretiranje nastavnih sadržaja uvažavanjem (i) osobnih iskustava kao referentnoga okvira. Takvo stimuliranje autorefleksivnosti ima međutim potencijal generiranja različitih pedagoških dilema, koje obuhvaćaju pitanje nastavnikova legitimiteta za stimuliranje autorefleksivnosti u obrazovanju, opasnost generiranja studentove emocionalne nelagode uslijed kontrastiranja znanstvenih spoznaja s vlastitim obiteljskim iskustvima i opasnost narušavanja povjerljivosti osobnih podataka studenata tijekom nastavnoga procesa. Analizirajući svaku od tih triju dilema, cilj je ovoga rada odgovoriti na pitanje je li, da bi se njihove potencijalne negativne implikacije minimalizirale, nastavu iz ovoga područja moguće/poželjno organizirati izuzimajući studentova osobna iskustva i emocije. Zaključak je provedene analize da apersonalno pristupanje znanstvenim spoznajama u nastavi kolegija fokusiranih na obitelj na studiju pedagogije, čak i ako jest moguće, iz teorijske perspektive kritičke i feminističke pedagogije nije poželjno, zbog čega se konstruktivnijim drži promišljanje o nastavnikovu odgovornome pozicioniranju prema (učincima) autorefleksivnosti u nastavi.

emocionalni angažman studenata ; feministička pedagogija ; kritička pedagogija ; pedagoški odnos ; visokoškolska nastava

Ovaj je rad izložen 21. svibnja 2021. godine na međunarodnoj znanstvenoj konferenciji Inovativni didaktički sistemi u vaspitno- obrazovnom radu, održanoj (online) u organizaciji Učiteljskoga fakulteta u Beogradu. Naslov izlaganja bio je Razmatranje nekih etičkih dilema generiranih u nastavi na obitelj fokusiranih kolegija u studiju pedagogije.

engleski

CHALLENGES OF STIMULATING AUTO-REFLEXIVITY IN FAMILY-FOCUSED COURSES IN PEDAGOGY STUDIES

nije evidentirano

critical pedagogy ; feminist pedagogy ; higher education ; pedagogical relationship ; students’ emotional engagement

nije evidentirano

Podaci o izdanju

4 (2)

2021.

97-112

objavljeno

2623-7911

2623-873X

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice