Znanje kao izvor konkurentske prednosti u dobra, i osiguranja održivosti u krizna vremena (CROSBI ID 71629)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Alpeza, Mirela
hrvatski
Znanje kao izvor konkurentske prednosti u dobra, i osiguranja održivosti u krizna vremena
Ključ uspjeha poslovanja poduzeća leži u uspostavljanju i održavanju konkurentske prednosti na tržištu. Najvažniji strateški resurs poduzeća je znanje, odnosno sposobnost kreiranja, dijeljenja i primjene znanja, jer upravo znanje omogućuje poduzećima da kombiniranjem resursa na nov i jedinstven način razviju održivu konkurentsku prednost. S ciljem ostvarivanja i zadržavanja konkurentske prednosti na tržištu, poduzeća pokušavaju regrutirati i zadržati najkvalitetnije zaposlenike, te kreirati organizacijsku strukturu i kulturu u kojoj će oni pružiti svoj maksimalni doprinos. DEPSO model prikazuje ključna područja organizacijskog dizajna u kojem menadžment treba intervenirati kako bi maksimizirao utilizaciju intelektualnog kapitala na svim organizacijskim razinama u svrhu osiguranja konkurentske prednosti na tržištu. Uvjeti krize uzrokovane pandemijom virusa COVID-19 promijenili su iz korijena poslovno okruženje učinivši ga kompleksnijim i neizvjesnijim nego ikada do sada. Cilj rada je provjeriti aktualnost DEPSO modela u uvjetima krize uzrokovane pandemijom u kojoj borbu za konkurentsku prevlast zamijenjuju izazovi osiguravanja održivosti poslovanja. Rezultati kvalitativnog istraživanja provedenog među (su)vlasnicima i top menadžerima malih i srednjih poduzeća u Hrvatskoj ukazuju na značajne prilagodbe u organizacijskom dizajnu kao reakciju na krizu, te visoku razinu očekivane i realizirane kontribucije zaposlenika na različitim organizacijskim razinama u pronalasku adekvatnog odgovora poduzeća na novonastale uvjete u okruženju.
znanje ; intelektualni kapital ; konkurentska prednost ; organizacijski dizajn ; COVID-19
nije evidentirano
engleski
Knowledge as a Source of Competitive Advantage in Good, and Ensuring Sustainability in Times of Crisis
nije evidentirano
knowledge ; intelectual capital ; competitive advantate ; organisational design ; COVID-19
nije evidentirano
Podaci o prilogu
43-58.
objavljeno
Podaci o knjizi
Intelektualni kapital – 30 godina teorije i prakse u svijetu i Hrvatskoj
Kolaković, Marko ; Mišević, Petar
Zagreb: Hrvatska gospodarska komora (HGK)
2021.
978-953-7622-92-3