Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Znanje kao izvor konkurentske prednosti u dobra, i osiguranja održivosti u krizna vremena (CROSBI ID 71629)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Alpeza, Mirela Znanje kao izvor konkurentske prednosti u dobra, i osiguranja održivosti u krizna vremena // Intelektualni kapital – 30 godina teorije i prakse u svijetu i Hrvatskoj / Kolaković, Marko ; Mišević, Petar (ur.). Zagreb: Hrvatska gospodarska komora (HGK), 2021. str. 43-58

Podaci o odgovornosti

Alpeza, Mirela

hrvatski

Znanje kao izvor konkurentske prednosti u dobra, i osiguranja održivosti u krizna vremena

Ključ uspjeha poslovanja poduzeća leži u uspostavljanju i održavanju konkurentske prednosti na tržištu. Najvažniji strateški resurs poduzeća je znanje, odnosno sposobnost kreiranja, dijeljenja i primjene znanja, jer upravo znanje omogućuje poduzećima da kombiniranjem resursa na nov i jedinstven način razviju održivu konkurentsku prednost. S ciljem ostvarivanja i zadržavanja konkurentske prednosti na tržištu, poduzeća pokušavaju regrutirati i zadržati najkvalitetnije zaposlenike, te kreirati organizacijsku strukturu i kulturu u kojoj će oni pružiti svoj maksimalni doprinos. DEPSO model prikazuje ključna područja organizacijskog dizajna u kojem menadžment treba intervenirati kako bi maksimizirao utilizaciju intelektualnog kapitala na svim organizacijskim razinama u svrhu osiguranja konkurentske prednosti na tržištu. Uvjeti krize uzrokovane pandemijom virusa COVID-19 promijenili su iz korijena poslovno okruženje učinivši ga kompleksnijim i neizvjesnijim nego ikada do sada. Cilj rada je provjeriti aktualnost DEPSO modela u uvjetima krize uzrokovane pandemijom u kojoj borbu za konkurentsku prevlast zamijenjuju izazovi osiguravanja održivosti poslovanja. Rezultati kvalitativnog istraživanja provedenog među (su)vlasnicima i top menadžerima malih i srednjih poduzeća u Hrvatskoj ukazuju na značajne prilagodbe u organizacijskom dizajnu kao reakciju na krizu, te visoku razinu očekivane i realizirane kontribucije zaposlenika na različitim organizacijskim razinama u pronalasku adekvatnog odgovora poduzeća na novonastale uvjete u okruženju.

znanje ; intelektualni kapital ; konkurentska prednost ; organizacijski dizajn ; COVID-19

nije evidentirano

engleski

Knowledge as a Source of Competitive Advantage in Good, and Ensuring Sustainability in Times of Crisis

nije evidentirano

knowledge ; intelectual capital ; competitive advantate ; organisational design ; COVID-19

nije evidentirano

Podaci o prilogu

43-58.

objavljeno

Podaci o knjizi

Intelektualni kapital – 30 godina teorije i prakse u svijetu i Hrvatskoj

Kolaković, Marko ; Mišević, Petar

Zagreb: Hrvatska gospodarska komora (HGK)

2021.

978-953-7622-92-3

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice