Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

MIŠLJENJA ODGAJATELJA O PROVOĐENJU INKLUZIVNE PRAKSE (CROSBI ID 712819)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Đuričić, Jelena ; Kudek Mirošević, Jasna MIŠLJENJA ODGAJATELJA O PROVOĐENJU INKLUZIVNE PRAKSE // Specijalna edukacija i rehabilitacija danas. Beograd: FAKULTET ZA SPECIJALNU EDUKACIJU I REHABILITACIJU, Sveučilište u Beogradu, 2021. str. 191-199 doi: 376:373.2.011.3-051(497.5)

Podaci o odgovornosti

Đuričić, Jelena ; Kudek Mirošević, Jasna

hrvatski

MIŠLJENJA ODGAJATELJA O PROVOĐENJU INKLUZIVNE PRAKSE

Uvod: Suvremena gledišta predškolske prakse naglašavaju inkluzivni pristup u kojem se očekuje stvaranje poticajne okoline u kojoj će se svako dijete osjećati sigurno i dobrodošlo, uključujući djecu s teškoćama. To pretpostavlja diferencirani pristup u poučavanju sukladno individualnim odgojno-obrazovnim potrebama svakog djeteta te da odgajatelji i ostali profesionalci u vrtiću preuzmu odgovornost za planiranje i provođenje aktivnosti kojima će primjenjivati adekvatne individualizirane oblike podrške. Cilj: U skladu s takvim gledištima, cilj ovoga istraživanja je istražiti mišljenja odgajatelja obzirom na godine radnog staža o provođenju inkluzivne prakse u njihovim predškolskim ustanovama s naglaskom na samoprocjenu o individualiziranom pristupu u radu s djecom s teškoćama (provođenju radionica, individualiziranih aktivnosti), suradnji s roditeljima, kao i pružanju podrške djeci od strane stručnih suradnika. Metod: U istraživanju, za koje je izrađen upitnik Provođenje inkluzivne prakse i pružanje podrške djeci s teškoćama predškolske dobi, sudjelovalo je 132 odgajatelja iz predškolskih ustanova u Republici Hrvatskoj. Za testiranje razlika obzirom na radni staž odgajatelja korišten je Kruskal-Wallis H test. Rezultati: Rezultati su pokazali prema godinama radnog iskustva postojanje razlika u mišljenjima odgajatelja o provođenju radionica (p=0, 003) sa svrhom uključivanja i povezivanja djece s teškoćama kao i o ulozi odgajatelja u suradnji s roditeljima kad je u pitanju obavještavanje roditelja o uočenim poteškoćama kod djeteta (p=0, 019). Zaključak: Rezultati ukazuju na potrebu daljnjega jačanja kompetencija profesionalaca u predškolskom sustavu odgoja i obrazovanja za stvaranje inkluzivnog okruženja, na izgradnji profesionalnog kapaciteta za diferencirano i individualizirano poučavanje, suradnju s roditeljima djece s teškoćama, kao i za provođenje individualiziranih aktivnosti u radu s djecom s teškoćama.

djeca s teškoćama, individualizirana podrška, inkluzivno okruženje, kompetencije odgajatelja, suradnja

nije evidentirano

engleski

PRESCHOOL TEACHERS’ OPINIONS ON THE IMPLEMENTATION OF INCLUSIVE PRACTICE

nije evidentirano

children with disabilities, cooperation, inclusive environment, individualized support, preschool teachers’ competencies

nije evidentirano

Podaci o prilogu

191-199.

2021.

objavljeno

376:373.2.011.3-051(497.5)

Podaci o matičnoj publikaciji

Specijalna edukacija i rehabilitacija danas

Beograd: FAKULTET ZA SPECIJALNU EDUKACIJU I REHABILITACIJU, Sveučilište u Beogradu

978-86-6203-150-1

Podaci o skupu

Specijalna edukacija i rehabilitacija danas

predavanje

29.10.2021-30.10.2021

Beograd, Srbija

Povezanost rada

nije evidentirano

Poveznice