Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stavovi i razmišljanja učenika o prirodnoj i kulturnoj baštini (CROSBI ID 303048)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Dubravka Kuščević Stavovi i razmišljanja učenika o prirodnoj i kulturnoj baštini // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 70 (2021), 2; 159-176. doi: 10.38003/sv.70.2.7

Podaci o odgovornosti

Dubravka Kuščević

hrvatski

Stavovi i razmišljanja učenika o prirodnoj i kulturnoj baštini

Kulturna i prirodna baština bogatstvo je naroda kojemu pripada te jedan od ključnih elemenata za stvaranje nacionalnoga kulturnog identiteta i afirmacije u procesu globalizacije društva. Cilj istraživanja bio je ispitati stavove, informiranost i razmišljanja učenika osnovnih i srednjih škola o prirodnoj i kulturnoj baštini. U istraživanju je sudjelovalo 322 ispitanika iz osnovnih i srednjih škola Splitsko-dalmatinske, Šibensko-kninske i Zagrebačke županije. Analiza rezultata ukazuje na to da učenici srednjih škola iskazuju bolje poznavanje kulturne i prirodne baštine zavičaja te viši stupanj zainteresiranosti za upoznavanje tih sadržaja nego učenici završnih razreda osnovne škole. Također, više prepoznaju vrijednost pridavanja značaja tim temama u okviru rada odgojno-obrazovnih ustanova i u okviru različitih nastavnih predmeta. Usto, srednjoškolci izražavaju veću svijest o važnosti očuvanja kulturne baštine te njezine povezanosti s razvojem gospodarstva i očuvanjem nacionalnog identiteta nego učenici osnovnih škola. Nije bilo razlika među učenicima po pitanju utjecaja kulturne baštine na poticanje njihove kreativnosti, no pokazalo se da je češće posjećivanje arheoloških institucija povezano s višim interesom za sadržaje baštine.

identitet, poznavanje baštine, zaštita

nije evidentirano

engleski

Students’ Attitudes to and Thoughts on Natural and Cultural Heritage

nije evidentirano

identity, knowledge of heritage, protection

nije evidentirano

Podaci o izdanju

70 (2)

2021.

159-176

objavljeno

0037-654X

1848-0756

10.38003/sv.70.2.7

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Pedagogija

Poveznice