Stavovi i razmišljanja učenika o prirodnoj i kulturnoj baštini (CROSBI ID 303048)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Dubravka Kuščević
hrvatski
Stavovi i razmišljanja učenika o prirodnoj i kulturnoj baštini
Kulturna i prirodna baština bogatstvo je naroda kojemu pripada te jedan od ključnih elemenata za stvaranje nacionalnoga kulturnog identiteta i afirmacije u procesu globalizacije društva. Cilj istraživanja bio je ispitati stavove, informiranost i razmišljanja učenika osnovnih i srednjih škola o prirodnoj i kulturnoj baštini. U istraživanju je sudjelovalo 322 ispitanika iz osnovnih i srednjih škola Splitsko-dalmatinske, Šibensko-kninske i Zagrebačke županije. Analiza rezultata ukazuje na to da učenici srednjih škola iskazuju bolje poznavanje kulturne i prirodne baštine zavičaja te viši stupanj zainteresiranosti za upoznavanje tih sadržaja nego učenici završnih razreda osnovne škole. Također, više prepoznaju vrijednost pridavanja značaja tim temama u okviru rada odgojno-obrazovnih ustanova i u okviru različitih nastavnih predmeta. Usto, srednjoškolci izražavaju veću svijest o važnosti očuvanja kulturne baštine te njezine povezanosti s razvojem gospodarstva i očuvanjem nacionalnog identiteta nego učenici osnovnih škola. Nije bilo razlika među učenicima po pitanju utjecaja kulturne baštine na poticanje njihove kreativnosti, no pokazalo se da je češće posjećivanje arheoloških institucija povezano s višim interesom za sadržaje baštine.
identitet, poznavanje baštine, zaštita
nije evidentirano
engleski
Students’ Attitudes to and Thoughts on Natural and Cultural Heritage
nije evidentirano
identity, knowledge of heritage, protection
nije evidentirano
Podaci o izdanju
70 (2)
2021.
159-176
objavljeno
0037-654X
1848-0756
10.38003/sv.70.2.7
Povezanost rada
Interdisciplinarne društvene znanosti, Pedagogija