Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

KVALITETA SURADNJE UČITELJA I POMOĆNIKA U NASTAVI IZ PERSPEKTIVE UČITELJA I POMOĆNIKA (CROSBI ID 303039)

Prilog u časopisu | stručni rad | međunarodna recenzija

Marinić, Mateja ; Matejčić, Klara ; Igrić, Ljiljana KVALITETA SURADNJE UČITELJA I POMOĆNIKA U NASTAVI IZ PERSPEKTIVE UČITELJA I POMOĆNIKA // Život i škola = Life and school, Vol. 65 (LXV.) (2019), . 1-2; 251-260. doi: 10.32903/zs.65.1-2.21

Podaci o odgovornosti

Marinić, Mateja ; Matejčić, Klara ; Igrić, Ljiljana

hrvatski

KVALITETA SURADNJE UČITELJA I POMOĆNIKA U NASTAVI IZ PERSPEKTIVE UČITELJA I POMOĆNIKA

Da bi razred bio podržavajuća zajednica u procesu učenja, ona zahtijeva kvalitetnu suradnju učitelja i pomoćnika u nastavi. Brojna istraživanja ukazuju na pozitivne učinke suradnje učitelja i pomoćnika u nastavi unutar redovnog sustava odgoja i obrazovanja. Posebice se naglašava da oni učitelji koji unutar razreda imaju podršku pomoćnika u nastavi osjećaju veće zadovoljstvo u svakodnevnom radu za razliku od onih kod kojih takav oblik podrške izostaje. U predstavljenom se istraživanju na temelju istraživačkih pitanja nastoji dobiti uvid u percepciju učitelja i pomoćnika o načinima njihove suradnje. Također, želi se doznati koji čimbenici doprinose kvaliteti suradnje. Provedeno je istraživanje obuhvatilo učitelje razredne i predmetne nastave (N=40) te pomoćnike u nastavi (N=29) iz sedam osnovnih škola na području Republike Hrvatske. Podaci su prikupljeni fokus grupnim intervjuima te analizirani i obrađeni metodom kvalitativne analize podataka. Rezultati upućuju na specifična područja suradnje učitelja i pomoćnika u nastavi. S obzirom na to da su pomoćnici ti koji najviše vremena provode u neposrednom radu s učenikom, učitelji u njima vide suradnika koji dobro poznaje učenika, njegove sposobnosti i karakteristike. Stoga, na temelju provedenog istraživanja možemo zaključiti kako pomoćnik u nastavi ima neizostavnu ulogu u edukacijskom uključivanju učenika s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama

inkluzivno obrazovanje, učitelj, pomoćnik u nastavi, suradničko poučavanje, kvalitativno istraživanje

nije evidentirano

engleski

The Quality of Teacher and Teaching Assistant Collaboration from a Teacher and Teaching Assistant Perspective

nije evidentirano

inclusive education, teacher, teaching assistant, collaborative teaching, qualitative research

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Vol. 65 (LXV.) (. 1-2)

2019.

251-260

objavljeno

0044-4855

1849-0972

10.32903/zs.65.1-2.21

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti

Poveznice