Usporedba perspektiva učitelja i pomoćnika u nastavi o potrebnim kompetencijama za poslove pomoćnika u nastavi (CROSBI ID 303036)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Igrić, Ljiljana ; Marinić, Mateja ; Maljevac, Ana
hrvatski
Usporedba perspektiva učitelja i pomoćnika u nastavi o potrebnim kompetencijama za poslove pomoćnika u nastavi
Ovo je istraživanje dio projekta „Uloga pomoćnika u nastavi iz perspektive nastavnika i pomoćnika u nastavi” koji su proveli Učilište za obrazovanje odraslih IDEM i Centar inkluzivne potpore IDEM. Cilj ovoga istraživanja bio je utvrditi kompetencije pomoćnika u nastavi iz perspektive ove dvije skupine djelatnika u školama i analizirati ih u skladu s inkluzivnim pristupom odgoju i obrazovanju. U tu svrhu provedeno je kvalitativno istraživanje primjenom intervjua s fokusnim grupama sa 69 sudionika (40 učitelja i 29 pomoćnika u nastavi) u osnovnim školama tri grada u Hrvatskoj. Transkribirani materijal intervjua s fokusnim grupama, podatci općih upitnika i školska dokumentacija čine empirijsku građu za kvalitativnu analizu podataka. Za dublji uvid u perspektive učitelja i pomoćnika u nastavi o potrebnim komptencijama pomoćnika primijenjena je analiza unaprijed definiranih okvira ili tema. Utvrđeno je da se perspektive učitelja i pomoćnika samo u jednom dijelu podudaraju i to više u odnosu na osobne nego profesionalne kompetencije potrebne za rad pomoćnika. Činjenica je da se radi o učiteljima i pomoćnicima u nastavi, neposrednim suradnicima u procesu poučavanja, koji trebaju imati jasnu sliku što je uloga pomoćnika i koje su im potrebne, kako profesionalne, tako i osobne kompetencije za rad u inkluzivnom razredu. Očekuje se da će se prilikom zakonskoga reguliranja zanimanja pomoćnik u nastavi i organizacije rada u školi, voditi računa o nalazima ovoga istraživanja provedenoga nakon što su pomoćnici već više od 10 godina prisutni u hrvatskoj odgojno-obrazovnoj praksi
inkluzivno obrazovanje, komptencije pomoćnika u nastavi, kvalitativno istraživanje
nije evidentirano
engleski
Comparison of Teachers and Teaching Assistants’ Perspective of Necessary Teaching Assistant Competences
nije evidentirano
competences of teaching assistants, education, qualitative research
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Vol. 23 (2)
2021.
605-650
objavljeno
1848-5189
1848-5197
https://doi.org/10.15516/cje.v23i2.3700
Trošak objave rada u otvorenom pristupu
Povezanost rada
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti