Hrvatska metodika geografije i edukacijska geografija u posljednjih pet desetljeća (CROSBI ID 303010)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Ivić, Ivan ; Vuk, Ružica
hrvatski
Hrvatska metodika geografije i edukacijska geografija u posljednjih pet desetljeća
Metodika geografije razmjerno je mlada znanstvena disciplina unutar znanstvenoga polja geografije koja tek u posljednjih nekoliko desetljeća doživljava svoju punu znanstvenu afirmaciju. U prvim desetljećima znanstvena produkcija bila je usmjerena na radove koji primarno problematiziraju nastavu geografije, ali daljnji razvoj discipline upućuje na tendencije izdvajanja edukacijske geografije kao zasebna znanstvenoga sklopa i grane unutar navedenoga polja. S obzirom na navedeno stvara se potreba rekapitulacije znanstvene produkcije i najvažnijih spoznaja ove geografske znanstvene discipline u posljednjih pedeset godina. Pregled znanstvenih i znanstveno-stručnih radova metodike geografije i edukacijske geografije upućuje na svojevrsnu tematsku i metodološku promjenu paradigme koja počinje zahvaćati teme i objekte istraživanja znatno šire od učionice i nastave geografije. Primjetna promjena prevladavajućega znanstvenog interesa s pitanja kurikuluma i organizacije nastave prema istraživanjima ljudskih potencijala, organizacije obrazovne funkcije u prostoru te postignuća učenika upućuje na kontinuiran i stabilan razvoj.
nastava geografije, metodika geografije, edukacijska geografija, kurikulum, hrvatska
nije evidentirano
engleski
Teaching methodology of geography and educational geography in Croatia over the last fifty years
nije evidentirano
geography teaching, teaching methodology of geography, educational geography, curriculum, Croatia
nije evidentirano
Podaci o izdanju
83 (2)
2021.
103-132
objavljeno
1331-5854
1848-6401
10.21861/HGG.2021.83.02.05
Povezanost rada
Geografija, Obrazovne znanosti