Poticanje emocionalnoga razvoja djece predškolske dobi tematskim integriranim glazbenim aktivnostima (CROSBI ID 712737)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Goldin, Suzana ; Smolić Batelić, Aleksandra ; Vidulin, Sabina
hrvatski
Poticanje emocionalnoga razvoja djece predškolske dobi tematskim integriranim glazbenim aktivnostima
U suvremenom odgoju i obrazovanju projekt podrazumijeva ideju, temu, plan i organizirane aktivnosti kojima se ostvaruju određeni ishodi. Kvalitetan projekt može postati inspiracija u odgojno-obrazovnom radu koja će rezultirati inoviranjem i obogaćivanjem procesa učenja i poučavanja. Polazeći s aspekta zadovoljavanja potreba djece i njihova poimanja kao cjelovitih bića, metode se prilagođavaju individualnim i specifičnim potrebama, mogućnostima, potencijalima i iskustvu djece. Na temeljima humanističko- razvojne koncepcije te Nacionalnog kurikuluma ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (2015), namjera je autorica ukazati na način oblikovanja metodički inovirane pripreme za rad s djecom. Odabirom tradicijske uspavanke Orco iz projekta Istarske nine nane/Ninne Nanne Istriane koja se realizira integriranim tematskim glazbenim aktivnostima, apostrofira se važnost emocionalnoga razvoja djece. Ukazuje se na koji se način djeca mogu suočiti sa strahom od mraka, čudovišta i imaginarnih bića, vrstu straha koju Sorinova (2003) naziva nematerijalnom. Denham i sur. (2002) ističu kako djeca predškolske dobi mogu imenovati i prepoznati izraze većine osnovnih emocija, identificirati uobičajene situacije koje izazivaju emocije te govoriti o njihovim uzrocima i posljedicama. Na važnost emocionalnih reakcija ukazuju i Hou i dr. (2017), Juslin i Sloboda (2010) te Moore (2016). Budući da djeca u nekom trenutku svoga života osjećaju strah (Marković, 2008), bajke i pjesme su važna pomagala (Stiefenhofer, 2002) i izvrsni didaktički poticaji. Upravo tradicijska uspavanka Orco, zbog svojih glazbenih i izvanglazbenih specifičnosti i metodičkog pristupa usmjerenog prema doživljaju i emocionalnoj uključenosti, potiče individualan prijam kod djece koji se produbljuje razgovorom o doživljajima i pobuđenim imaginacijama. Tematskim, integriranim i višemodalnim pristupom moguće je pospješiti glazbeni razvoj djece, poticati kreativnost i stvaralaštvo te utjecati na njihov holistički razvoj. Projekt kojim su sačuvane određene istarske tradicijske uspavanke namijenjene djeci, poprimio je time širi kontekst: od odabira, priređivanja i izvođenja uspavanki, audio-snimanja, objavljivanja nosača zvuka i pjesmarice do metodičkih inovacija na području predškolske pedagogije.
dječji emocionalni razvoj, glazba, predškolski uzrast, tematska integrirana aktivnost, tradicionalna uspavanka
nije evidentirano
engleski
Encouraging preschool children’s emotional development through thematic integrated music activities
nije evidentirano
children’s emotional development, music, preschool age, thematic integrated activity, traditional lullaby
nije evidentirano
Podaci o prilogu
133-159.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Mùzika: zvuk, logos, odgoj i obrazovanje, terapija
Gortan-Carlin, I.P. ; Riman, K. ; Bačlija Sušić, B.
Pula: Sveucilište Jurja Dobrile u Puli Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Ivana Matetica Ronjgova 1, (HR) 52100 Pula
978-953-377-001-7
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096
Povezanost rada
Trošak objave rada u otvorenom pristupu
Glazbena umjetnost, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Interdisciplinarno umjetničko polje, Obrazovne znanosti, Pedagogija