Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Splitske kazališne devedesete u ogledalu kritike Anatolija Kudrjavceva (CROSBI ID 712687)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Bošković, Ivan Splitske kazališne devedesete u ogledalu kritike Anatolija Kudrjavceva // Krležini dani u Osijeku 2020. / Petranović, Martina (ur.). Zagreb : Osijek: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2021. str. 204-217

Podaci o odgovornosti

Bošković, Ivan

hrvatski

Splitske kazališne devedesete u ogledalu kritike Anatolija Kudrjavceva

U više od četrdeset godina ustrajnog rada Anatolij Kudrjavcev je obilježio drugu polovicu kazališnog, splitskog i hrvatskog, dvadesetog stoljeća. Bilo da je riječ o škrtoj bilješci ili sustavnoj kritici, zapisu ili interventu, teško je pronaći događaj, ime ili kazališnu predstavu o kojoj nije ostavio svoj trag. Dosljedno promičući estetske kriterije, znakovito je pridonosio emancipaciji kazališta i njegovu odmaku od samodostatne kampanilističke sredine i izrastanju, barem u jednom trenutku, u najuvažavaniju središnju nacionalnu kazališnu instituciju. Iako je u navedenom vremenu (splitsko) kazalište i kazališno djelovanje bilo povezano s mnoštvom poteškoća, od prostornih do financijskih i kadrovskih, umjetnost kazališta uvijek je bila u prvom planu njegovih intervencija. „Kazalištu za široku potrošnju“, na što se nerijetko svodio splitski kazališni život, suprotstavljao je estetska mjerila, posebno se obračunavajući s iskliznućima i posrtajima koji su u pitanje dovodili samu ulogu kazališta. Odmjerenim riječima stoga je popratio u početku jedva vidljive, a poslije i sve zrelije i pamtljivije proplamsaje umjetnosti na splitskoj pozornici, poglavito zapažene i velike glumačke uloge i redateljska postignuća i iskorake. Iz Kudrjavcevljevih kritičkih zapisa i osvrta može se pratiti doprinos pojedinih (domaćih) glumaca koji su splitsku pozornicu pretvarali u mjesto događanja prave umjetnosti. Podjednako, njegove ocjene pojedinih predstava konstituiraju i svojevrsni kanon kazališne prakse i mogući su orijentiri u razumijevanju onoga što se na splitskoj, ali i hrvatskoj pozornici, događalo devedesetih godina.

Anatolij Kudrjavcev, Kritički interventi, estetski kriteriji, splitsko kazalište, kazališne devedesete, pamtljive predstave

nije evidentirano

engleski

Split theatre nineties in the mirror of Anatolij Kudrjavcev's criticism

nije evidentirano

Anatolij Kudrjavcev ; critical interventions ; aestetic criteria ; Split Theatar ; theatrical nineties...r

nije evidentirano

Podaci o prilogu

204-217.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Krležini dani u Osijeku 2020.

Petranović, Martina

Zagreb : Osijek: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU)

978-953-347-430-4

Podaci o skupu

Krležini dani u Osijeku: Devedesete u hrvatskoj dramskoj književnosti i kazalištu

predavanje

29.04.2021-30.04.2021

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Povezane osobe




Književnost