Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ružičasti prostori potrošnje: istraživački dosezi i perspektive (CROSBI ID 302895)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Mak, Karlo ; Jakovčić, Martina Ružičasti prostori potrošnje: istraživački dosezi i perspektive // Hrvatski geografski glasnik, 83 (2021), 2; 59-77. doi: 10.21861/HGG.2021.83.02.03

Podaci o odgovornosti

Mak, Karlo ; Jakovčić, Martina

hrvatski

Ružičasti prostori potrošnje: istraživački dosezi i perspektive

Ružičasti prostori potrošnje podrazumijevaju skup mjesta koja su kreirana i/ili koja se odlikuju visokim stupnjem otvorenosti prema LGBT zajednici. Istraživanja ružičaste potrošnje javljaju se 1990- ih godina, gotovo bez iznimke smještaju se u urbani kontekst, a geografski su ograničena uglavnom na prostore Angloamerike i Zapadne Europe. Kao ishodišna mjesta ružičaste potrošnje identificirani su noćni klubovi, no liberalizacijom društvenih odnosa u zemljama svjetskoga Sjevera ružičasti prostori potrošnje sve se više diversificiraju. Ipak, dominiraju mjesta zabave, a njima je posvećeno i najviše istraživačke pozornosti. Razmjerno je dobro istražen i sustav kupovine, uključujući upravljanje potrošnjom i tzv. rainbow washing, dok su proučavanja kulture i zdravlja u znatnom deficitu. Istraživanja ružičaste potrošnje obilježena su zajedničkim metodološkim problemima. Središnji je problem nepostojanje popisa LGBT osoba, čime je gotovo onemogućen bilo koji vid probabilističkoga uzrokovanja. Shodno tomu kvalitativna istraživanja, temeljena na metodama intervjua, razgovorima u fokus-grupama i geosemiotičkoj analizi, u novije vrijeme prevladavaju nad kvantitativnim istraživanjima.

ružičasta potrošnja ; LGBT ; kupovina ; zabava

nije evidentirano

engleski

Pink consumption areas: research accomplishments and future perspectives

nije evidentirano

pink consumption ; LGBT ; shopping ; entertainment

nije evidentirano

Podaci o izdanju

83 (2)

2021.

59-77

objavljeno

1331-5854

1848-6401

10.21861/HGG.2021.83.02.03

Povezanost rada

Geografija, Interdisciplinarne društvene znanosti

Poveznice
Indeksiranost