Analiza digitalne prisutnosti nacionalnih franšiznih udruga (CROSBI ID 302863)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Kukec, Ljiljana ; Erceg, Aleksandar
hrvatski
Analiza digitalne prisutnosti nacionalnih franšiznih udruga
Osnove franšiznog odnosa su prijenos know-howa, poslovnih tajni, specifičnih procedura i mentorstva od strane davatelja franšize u zamjenu za financijsku kompenzaciju. Franšiza kao marketinški model za brzo geografsko širenje i umrežavanje nudi podjelu rizika, bolje i brže pozicioniranje i bolju konkurentnost. U tom složenom procesu značajnu ulogu imaju nacionalne franšizne udruge koje kroz svoje aktivnosti okupljaju glavne dionike franšiznog poslovnog modela, educiraju tržište i poduzetnike o franšizi, promoviraju i potiču razvoj franšiznog sektora. Cilj ovog istraživanja je dublji uvid u digitalne aktivnosti nacionalnih franšiznih udruga u svrhu ostvarenja njihovih ciljeva. Okosnica istraživanja su web stranice, ali i ostali kanali komunikacije povezani uz web stranice nacionalnih udruga. U okviru istraživanja za ove je potrebe korišten adaptirani model baziran na tri modela (Martinez & Gauchi, 2010 ; Rao & Frazer, 2005 ; Stefanović & Stanković, 2014). Redizajnirani model evaluacije web stranica nacionalnih udruga fokusiran je na obim informacija koje se pružaju, njihovu korisnost, jednostavnost upotrebe stranice i promotivne aktivnosti na stranici. Značaj ovog istraživanja je dvojak. U prvom redu značaj je u adaptiranom modelu za istraživanje digitalne prisutnosti nacionalnih franšiznih udruga, dok je drugi značaj komparativna analiza njihova odnosa s nekim tržišnim indikatorima. Rezultati istraživanja daju doprinos teorijskom istraživanju franšiznog sektora u Europi i mogu biti okvir i osnova za daljnja istraživanja na nacionalnim razinama. Oni također daju dublje poimanje digitalne prisutnosti nacionalnih udruga u franšiznom poslovanju, što je dovelo do određenih zaključaka koji mogu poslužiti za bolje korištenje digitalnih alata za razvoj nacionalnih udruga i doprinos franšiznom poslovanju u svijetu. Konačni cilj istraživanja je doprinos iskorištavanju svih mogućnosti za promoviranje franšiznog poslovnog modela kao poluge za razvoj održivog poduzetništva i zapošljavanja.
franšize, franšizno poslovanje, franšizne udruge, Internet, digitalna prisutnost
nije evidentirano
engleski
ANALYSIS OF DIGITAL PRESENCE OF NATIONAL FRANCHISE ASSOCIATIONS
nije evidentirano
franchises, franchise business, franchise associations, the Internet, digital presence
nije evidentirano
Podaci o izdanju
11 (2)
2021.
51-66
objavljeno
1849-7845
1849-661X
10.38190/ope.11.2.6