Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 116735

Usamljenost srednjoškolaca u domenama prijateljskih, obiteljskih i ljubavnih odnosa: Prilog validaciji upitnika SELSA


Ćubela, Vera; Nekić, Marina
Usamljenost srednjoškolaca u domenama prijateljskih, obiteljskih i ljubavnih odnosa: Prilog validaciji upitnika SELSA // RADOVI &#8211 ; Razdio filozofije, psihologije, sociologije i pedagogije, 41 (2002), 18; 69-94 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


Naslov
Usamljenost srednjoškolaca u domenama prijateljskih, obiteljskih i ljubavnih odnosa: Prilog validaciji upitnika SELSA
(High School Students' Loneliness in Relation to Friends, Family and Love Partners: A Contribution To Validation Of The Selsa)

Autori
Ćubela, Vera ; Nekić, Marina

Izvornik
RADOVI &#8211 ; Razdio filozofije, psihologije, sociologije i pedagogije (0352-6798) 41 (2002), 18; 69-94

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
socijalna usamljenost; emocionalna usamljenost; adolescenti
(social loneliness; emotional loneliness; adolescents)

Sažetak
U istraživanju sa skupinom od 483 učenika srednje škole iz Zadra primijenjena je Skala socijalne i emocionalne usamljenosti za odrasle (Social and emotional Loneliness Scale for Adults, SELSA, DiTommaso & Spinner, 1993) kako bi se odredila razina usamljenosti u tri domene: prijateljstva, obitelji i ljubavne veze. Osnovni cilj istraživanja bio je utvrditi mogu li se tri skale upitnika SELSA koristiti kao pouzdane mjere ovih aspekata usamljenosti i tijekom ovog perioda adolescencije. Rezultati pokazuju da se skale socijalne usamljenosti i usamljenosti u obitelji mogu smatrati pouzdanim mjerama usamljenosti adolescenata u domenama prijateljskih veza i obitelji, dok čestice skale usamljenosti u ljubavi definiraju dvije međusobno nepovezane dimenzije, koje smo nazvali nezadovoljstvo aktualnim statusom i želja za intimnošću. Međutim, u nekim podskupinama ispitanika dobivene su značajne povezanosti između ovih dimenzija, čiji smjer ovisi o spolu, razredu i/ili aktualnoj involviranosti ispitanika u ljubavnu vezu. Obrazac korelacija između skala upitnika SELSA koji sugeriraju da pretpostavka o valjanosti ovog instrumenta kao mjere Weissovih konstrukata socijalne i emocionalne usamljenosti nema odgovarajuću potporu u empirijskim podacima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
0070002

Ustanove
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Marina Nekić (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Ćubela, Vera; Nekić, Marina
Usamljenost srednjoškolaca u domenama prijateljskih, obiteljskih i ljubavnih odnosa: Prilog validaciji upitnika SELSA // RADOVI &#8211 ; Razdio filozofije, psihologije, sociologije i pedagogije, 41 (2002), 18; 69-94 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Ćubela, V. & Nekić, M. (2002) Usamljenost srednjoškolaca u domenama prijateljskih, obiteljskih i ljubavnih odnosa: Prilog validaciji upitnika SELSA. RADOVI &#8211 ; Razdio filozofije, psihologije, sociologije i pedagogije, 41 (18), 69-94.
@article{article, year = {2002}, pages = {69-94}, keywords = {social loneliness, emotional loneliness, adolescents}, journal = {RADOVI and \#38;\#8211 ; Razdio filozofije, psihologije, sociologije i pedagogije}, volume = {41}, number = {18}, issn = {0352-6798}, title = {High School Students and \#39; Loneliness in Relation to Friends, Family and Love Partners: A Contribution To Validation Of The Selsa}, keyword = {social loneliness, emotional loneliness, adolescents} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Sociological Abstracts
  • Linguistic and language behavior abstracts
  • The Philosopher&#39
  • s index
  • Ulrich&#39
  • s International Periodicals Directory