Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razvoj vizualnog, algebarskog i funkcijskog mišljenja na primjeru rastućeg geometrijskog uzorka (CROSBI ID 712584)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Baranović, Nives ; Antunović-Piton, Branka Razvoj vizualnog, algebarskog i funkcijskog mišljenja na primjeru rastućeg geometrijskog uzorka // Knjžica sažetaka 11.simpozija "Matematika i primene" / Milan, Knežević (ur.). Beograd: Matematički fakultet, Sveučilište u Beogradu, 2021. str. 21-21

Podaci o odgovornosti

Baranović, Nives ; Antunović-Piton, Branka

hrvatski

Razvoj vizualnog, algebarskog i funkcijskog mišljenja na primjeru rastućeg geometrijskog uzorka

Čovjek se, zbog bioloških karakteristika, od svog rođenja služi sposobnostima vizualizacije, koje postupno napušta kako bi prešao na apstraktno mišljenje, najprije kroz jezik, a zatim i kroz simbolički zapis. Kroz odgovarajuće problemske zadatka moguće je ispreplesti razvoj vizualnog mišljenja u svrhu napredovanja do općih formi te razvoj algebarskog mišljenja u svrhu napredovanja do simboličkog zapisa, još od primarnog obrazovanja. Nadalje, koncept funkcije implicitno se provlači kroz sve razine matematičkog obrazovanja, a posebno se intenzivno koristi u srednjoškolskoj matematici kroz različite vrste funkcija. Njegovo razumijevanje preduvjet je razumijevanja mnogih drugih koncepata zbog čega se smatra temeljnim matematičkim konceptom. Iako je važan i učestalo se koristi, zbog svoje kompleksnosti učenici koncept funkcije rijetko u potpunosti razumiju i obično ga koriste na proceduralnoj razini pa nerijetko izostaje razvoj funkcijskog mišljenja. Problemski zadaci s rastućim geometrijskim uzorcima na prirodan način osiguravaju okruženje za razvoj različitih oblika zaključivanja i različitih strategija određivanja općih formi istog pravila. Time se ciljano razvijaju i različiti oblici mišljenja: od vizualnog, preko algebarskog do funkcijskog mišljenja. Stoga je cilj ovog rada ukazati na „skrivene“ potencijale odabranih problemskih zadataka u procesu učenja i poučavanja matematike, posebno u svrhu razvoja vizualnog i algebarskog mišljenja, boljeg razumijevanja koncepta funkcije i razvoja funkcijskog mišljenja. Na taj način, uspostavlja se i ravnoteža između proceduralnog i konceptualnog znanja te razvoj kreativnosti i divergentnog mišljenja. S obzirom da geometrijski uzorak svatko „vidi“ na svoj način, dodatno se žele osvijestiti različite strategije rješavanja problema kao i različiti oblici zaključivanja, što će biti prikazano i na primjeru jednog istraživanja s učenicima srednjih gradskih škola.

Ekvivalentni izrazi ; koncept funkcije ; generalizacija ; vizualizacija ; proces rjeˇsavanja problema.

nije evidentirano

engleski

Development of visual, algebraic, and functional thinking on the example of growing geometric patterns

nije evidentirano

equivalent expressions ; the concept of function ; generalization ; visualization, problem-solving process

nije evidentirano

Podaci o prilogu

21-21.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjžica sažetaka 11.simpozija "Matematika i primene"

Milan, Knežević

Beograd: Matematički fakultet, Sveučilište u Beogradu

978-86-7589-155-0

Podaci o skupu

The XI Symposium "Mathematics and Applications"

predavanje

03.12.2021-04.12.2021

Beograd, Srbija

Povezanost rada

Interdisciplinarne prirodne znanosti, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti), Matematika, Obrazovne znanosti