Položaj nagrađivanja u dvodimenzionalnom prostoru faceta organizacijske klime (CROSBI ID 302798)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Sušanj, Zoran
hrvatski
Položaj nagrađivanja u dvodimenzionalnom prostoru faceta organizacijske klime
Organizacijska se klima odnosi na doživljaj različitih, zaposlenicima relevantnih aspekata organizacijskog okruženja. Jedan je od njih i sustav nagrađivanja. U ovom se radu, upotrebom višedimenzionalnog skaliranja, analizira relativno značenje i položaj koji nagrađivanje zauzima u odnosu na viđenje drugih važnih faceta organizacijske klime. Analizirani su podaci prikupljeni na velikom uzorku organizacija različitih djelatnosti, a korišteni je upitnik mjerio percepciju dvanaest sadržajno različitih aspekata organizacijskog okruženja. Rezultati upućuju na semantičku sličnost nagrađivanja i drugih zaposlenicima bitnih organizacijskih sustava - napredovanja i informiranja, dok su percepcije stavova zaposlenika prema radu i organizaciji - odnos prema kvaliteti rada, motivacija i zaokupljenost, inovativnost i inicijativa te pripadnost organizaciji - relativno najudaljenije ovoj faceti klime. Nastoje se ponuditi različita teorijska objašnjenja mogućih interpretacija ukupne kognitivne mape organizacijskog konteksta, a raspravlja se i o praktičnim implikacijama dobivenih rezultata u području upravljanja i razvoja ljudskih potencijala.
nagrađivanje, organizacijska klima, višedimenzionalno skaliranje
nije evidentirano
engleski
The position of rewarding in the two-dimensional space of organizational climate facets
nije evidentirano
rewarding, organizational climate, multidimensional scaling
nije evidentirano