Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Analiza sintaktičke složenosti dječjeg pripovjednog diskursa (CROSBI ID 302781)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Bedeković, Magdalena ; Hržica, Gordana ; Kramarić, Matea Analiza sintaktičke složenosti dječjeg pripovjednog diskursa // Fluminensia, 33 (2021), 2; 521-547. doi: 10.31820/f.33.2.?

Podaci o odgovornosti

Bedeković, Magdalena ; Hržica, Gordana ; Kramarić, Matea

hrvatski

Analiza sintaktičke složenosti dječjeg pripovjednog diskursa

Sintaktička složenost jedna je dimenzija proučavanja pripovjednog diskursa. Budući da rezultati dosadašnjih istraživanja nisu jednoznačni, nije jasno koliko su pojedine mjere sintaktičke složenosti osjetljive za razlikovanje jezičnih sposobnosti djece različite dobi te koje su mjere prikladne za uporabu u različitim jezicima. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati razlike između šestogodišnjaka i osmogodišnjaka u sintaktičkoj složenosti pripovjednog diskursa rabeći četiri mjere sintaktičke složenosti. Očekivalo se da će se pripovjedni diskursi razlikovati u prosječnoj duljini C-jedinice, prosječnoj duljini klauze, gustoći klauza te broju različitih vrsta zavisnosloženih klauza, pri čemu će osmogodišnjaci pokazivati bolje rezultate na svim mjerama. Drugi je cilj bio opisati koje vrste zavisnosloženih klauza i u kojoj mjeri djeca različite dobi rabe prilikom pripovijedanja. Jezični uzorci izdvojeni su iz korpusa Croatian Frog Story Corpus (Trtanj, Kuvač Kraljević, Hržica 2017). Mjere sintaktičke složenosti izračunate su u programu CLAN, a podaci su obrađeni Mann-Whitney U testom. Dobivene su statistički značajne razlike između dviju dobnih skupina u prosječnoj duljini C-jedinice i prosječnoj duljini klauze, ali ne u gustoći klauza i broju različitih vrsta zavisnosloženih klauza. Očekivano, osmogodišnjaci proizvode pripovjedni diskurs s većom prosječnom duljinom C-jedinice i s većom prosječnom duljinom klauze u odnosu na šestogodišnjake. Pokazalo se i da se od zavisnosloženih klauza najčešće upotrebljavaju priložne. Sukladno ranijim istraživanjima, utvrđene su razlike u sintaktičkoj složenosti na prijelazu iz predškolske u školsku dob. Prosječna duljina C-jedinice i prosječna duljina klauze mjere su koje mogu razlikovati jezične sposobnosti šestogodišnjaka i osmogodišnjaka.

pripovjedni diskurs ; sintaktička složenost ; dobne razlike

nije evidentirano

engleski

Syntactic Complexity Analysis of Children’s Narrative Discourse

nije evidentirano

narrative discourse ; microstructure ; syntactic complexity ; age differences

nije evidentirano

Podaci o izdanju

33 (2)

2021.

521-547

objavljeno

0353-4642

1848-9680

10.31820/f.33.2.?

Povezanost rada

Filologija, Logopedija, Psihologija

Poveznice
Indeksiranost