Uključenost učenika s teškoćama u razvoju u osnovnoškolske izvannastavne aktivnosti (CROSBI ID 712398)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Maltar Okun, Tanja ; Doutlik, Karolina
hrvatski
Uključenost učenika s teškoćama u razvoju u osnovnoškolske izvannastavne aktivnosti
Djeca s teškoćama u razvoju predstavljaju najosjetljiviju društvenu skupinu, a pitanje njihova kvalitetnoga i svrhovitoga provođenja slobodnoga vremena nikako ne smije biti zanemareno. Jedan od istaknutijih imperativa u odgojno-obrazovnim ustanova- ma 21. stoljeća predstavlja i inkluzija, stoga tjelesna, mentalna, intelektualna, osjetil- na oštećenja ili poremećaji funkcija kod učenika ne bi trebali predstavljati prepreku za uključivanje učenika u izvannastavne aktivnosti, odnosno za ravnopravno sudje- lovanje učenika s teškoćama u razvoju u cjelokupnome odgojno-obrazovnom radu u školi. Dobrovoljnim sudjelovanjem učenika u izvannastavnim aktivnostima mogu se nadoknaditi one potrebe učenika koje redovita nastava ne može zadovoljiti te se u ve- ćoj mjeri može individualno i individualizirano pristupiti svakomu učeniku. Pritom treba uzeti u obzir mogućnosti, potrebe i interese učenika s teškoćama u razvoju te im osigurati potrebne uvjete. U središtu je ovoga rada provođenje slobodnoga vremena učenika s teškoćama u razvoju u izvannastavno vrijeme, odnosno iznošenje rezultata istraživanja kojemu je cilj bio ispitati u kojoj mjeri i u koje su osnovnoškolske izvannastavne aktivnosti uključeni učenici s određenim teškoćama. Od 528 učenika s teškoćama u razvoju koji su sudjelovali u istraživanju njih je čak 64, 8% uključeno u izvannastavne aktiv- nosti. S obzirom na djelatnosti izvannastavne aktivnosti, prednjače jezično-medij- sko-umjetničke (27, 2%), glazbeno-plesne (20, 1%) te sportsko-zdravstveno-rekreacij- ske izvannastavne aktivnosti (15, 5%). Utvrđeno je nepostojanje statistički značajne razlike u uključenosti učenika s teškoćama u razvoju u izvannastavne aktivnosti s obzirom na spol te postojanje statistički značajne razlike u uključenosti učenika s teškoćama u razvoju u izvannastavne aktivnosti s obzirom na razinu obrazovanja, odnosno u izvannastavne je aktivnosti uključeno statistički značajno više učenika od 1. do 4. razreda.
inkluzija, izvannastavne aktivnosti, osnovna škola, učenici s teškoćama u razvoju
nije evidentirano
engleski
Involvement of Students with Disabilities in Primary School Extracurricular Activities
nije evidentirano
elementary school, extracurricular activities, inclusion, students with developmental disabilities
nije evidentirano
Podaci o prilogu
602-622.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova s 1. međunarodne umjetničke i znanstvene konferencije
Ileš, T. ; Sabljar, M.
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Podaci o skupu
2. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju
predavanje
02.12.2021-03.12.2021
Zagreb, Hrvatska