Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Od mosta prema trokutu inkluzivne podrške učenicima s teškoćama u razvoju (CROSBI ID 712367)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Maltar Okun, Tanja ; Doutlik, Karolina Od mosta prema trokutu inkluzivne podrške učenicima s teškoćama u razvoju. Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 114-115

Podaci o odgovornosti

Maltar Okun, Tanja ; Doutlik, Karolina

hrvatski

Od mosta prema trokutu inkluzivne podrške učenicima s teškoćama u razvoju

Škola je odgojno-obrazovna ustanova. Učenici u njoj stječu znanja, razvijaju razne sposobnosti i vještine, usvajaju navike, ali i prihvaćaju određene vrijednosti, općeljudske te društvene norme. Za učenikov je razvoj važno da njeguje te razvija odnos s drugim učenicima, a pogotovo s onima koji imaju određene različitosti, odnosno specifičnosti. Kao odgovor diskriminaciji, kršenju prava, predrasudama te isključivanju drugačijih javlja se inkluzivno obrazovanje koje se temelji na toleranciji, promicanju, prihvaćanju, priznavanju i poštivanju različitosti te uključivanju takvih učenika. Njegov je osnovni cilj poticati razvoj svih učenika i njihovih potencijala pritom poštujući njihove razvojne i obrazovne mogućnosti, sposobnosti te posebne potrebe. U konceptu inkluzivnog odgoja i obrazovanja uloga učitelja je vrlo zahtjevna. Kako bi se ono u redovnim školama uspješno provodilo, učiteljima je potrebna podrška. Jedan od oblika podrške učiteljima je asistencija, odnosno participacija pomoćnika u nastavi učenicima s teškoćama u razvoju. Uloga pomoćnika u nastavi je neposredno pomaganje i podupiranje učenika s teškoćama u razvoju tijekom njihovog boravka u školi te njihovo uključivanje u razredni mikrosustav. Dakle, pomoćnici u nastavi predstavljaju most u svladavanju prepreka tijekom odgojno-obrazovnog procesa, a koji povezuje učitelja i učenika s teškoćama u razvoju. No, uspješna inkluzija ne podrazumijeva samo kvalitetnu suradnju učitelja te pomoćnika u nastavi, već i roditelja učenika s teškoćama u razvoju. Oni zajedno grade trokut inkluzivne podrške učeniku s teškoćama u razvoju, a kvalitetna i konstruktivna suradnja, komunikacija i partnerski odnosi među njima ujedno pridonose i kvaliteti provođenja inkluzivnog odgoja i obrazovanja. Rad se bavi ispitivanjem stavova i procjena o međusobnoj suradnji, provođenju inkluzije, problemima te zadovoljstvu zajedničkim radom učitelja, pomoćnika u nastavi i roditelja učenika s teškoćama u razvoju, kao i podrškom samom učeniku. Također se ispituje povezanost stavova, odnosno procjena sa sociodemografskim obilježjima ispitanika. Uz navedeno, želi se doznati koji čimbenici doprinose kvaliteti njihove zajedničke suradnje te inkluzije.

pomoćnici u nastavi, roditelji, suradnja, učenici s teškoćama u razvoju, učitelji.

nije evidentirano

engleski

From the bridge to the triangle of inclusive support for students with disabilities

nije evidentirano

teaching assistants, parents, cooperation, students with developmental difficulties, teachers.

nije evidentirano

Podaci o prilogu

114-115.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Podaci o skupu

2. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju

predavanje

02.12.2021-03.12.2021

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija