Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pristup djece s teškoćama u razvoju suvremenom likovno-umjetničkom djelu (CROSBI ID 21277)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena) | domaća recenzija

Sunko, Esmeralda ; Brajčić, Marija Pristup djece s teškoćama u razvoju suvremenom likovno-umjetničkom djelu. Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2021

Podaci o odgovornosti

Sunko, Esmeralda ; Brajčić, Marija

hrvatski

Pristup djece s teškoćama u razvoju suvremenom likovno-umjetničkom djelu

Ova znanstvena monografija na cjelovit način obrađuje temu primjene suvremenog umjetničkog djela kao poticaja za recepciju i verbalnu i likovnu ekspresivnost u proksimalnom području razvoja učenika s teškoćama. Kroz opise receptivnosti i ekspresivnosti učenika s teškoćama demonstrira se integracija likovne umjetnosti različitim sposobnostima, mogućnostima i odgojno- obrazovnim potrebama učenika u zoni njihovog proksimalnog razvoja i situacijama (samo)upoznavanja drugih i okruženja. Knjiga sustavno razmatra teorijske spoznaje i empirijske nalaze evaluacije primjenjene na dva umjetnička djela Joana Moroa u poticanju ekspresivnog doživljaja učenika s teškoćama u funkciji njihovog izražavanja i komuniciranja. Znanstveni doprinos je višestruk: (1) primjena kvalitativnog nacrta studije u evaluaciji recepcije i ekspresije (verbalne i likovne) za poticanje razvoja i socijalnih interakcija učenika s teškoćama i stručnjacima ; (2) sudjelovanje učenika s značajnim ograničenjima u kognitivnom i socijalnom (praktičnom) funkcioniranju promiče njihovu „vidljivost“ i „važnost“ obzirom da su često marginalizirana i vrlo rijetko uključena skupina u istraživanja, (3) postupak primjene i evaluacije jedne kreativno-ekspresivne tehnike kao učinkovite metode rada s ovim skupinama učenika je prilika za unaprjeđenje kvalitete rada u redovnim i posebnim sustavima odgoja i obrazovanja ; (4) stručnjaci mogu analizirati primjerenost ove metode odgojno-obrazovnim potrebama različitih učenika i njezinu učinkovitost u poticanju aktivnog sudjelovanja i motivacije učenika, te smanjivanje nepoželjnih ponašanja. U istraživanju sudjeluje izuzetno heterogena skupine učenika s teškoćama (spoznajnim, jezično- govorno-glasovnim i komunikacijskim, socijalnim, motoričkim, višestrukim teškoćama). Knjiga promiče važnost i značaj doživljavanja, komuniciranja s likovnim djelima u populaciji djece s teškoćama u razvoju te preispituje uvriježena mišljenja o mogućnostima i ograničenjima u primjeni kvalitativnoga nacrta studije. Rezultati kvalitativnog dijela istraživanja promiču ljudsko dostojanstvo, pravo i slobodu izražavanja, društvenu jednakost, solidarnost i kreativnost kao suštinu životnog potencijaka i kod učenika s teškoćama u razvoju. U knjizi je potvrđen višestruki značaj doživljavanja likovnih umjetničkih djela u populaciji djece s teškoćama u razvoju, posebice u smislu promicanju prava spomenute djece na likovno doživljavanje, likovno izražavanje doživljenoga, te poticanje njihovog cjelokupnog životnog potencijala.

djeca s teškoćama u razvoju, likovno-umjetničko djelo, metoda estetskog transfera, Joan Miro

nije evidentirano

engleski

The Approach of Children with Disabilities to Contemporary Art

nije evidentirano

children with disabilities, artwork, aesthetic transfer method, Joan Miro

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu

2021.

978-953-325-075-9

109

objavljeno

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Likovne umjetnosti, Obrazovne znanosti