Pregled bibliografske jedinice broj: 1165814
Koncepti Boga u adolescenata i neke perspektive za aktualizaciju katehetske prakse u hrvatskom kontekstu
Koncepti Boga u adolescenata i neke perspektive za aktualizaciju katehetske prakse u hrvatskom kontekstu // U kakvog Boga ljudi danas vjeruju odnosno ne vjeruju? Međunarodna znanstvena konferencija
Online, 2021. (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1165814 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Koncepti Boga u adolescenata i neke perspektive za
aktualizaciju katehetske prakse u hrvatskom
kontekstu
(Concepts of God in adolescents and some
perspectives for the actualization of catechetical
practice in the Croatian context)
Autori
Mohorić, Marijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
U kakvog Boga ljudi danas vjeruju odnosno ne vjeruju? Međunarodna znanstvena konferencija
Mjesto i datum
Online, 15.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
Adolescenti ; Poimanje Boga ; Religiozni razvoj ; Holistički pristup ; Katehizacija
(Adolescents ; Understanding of the God ; Religious development ; Holistic approach ; Catechesis)
Sažetak
Život adolescenata obilježen je razvojnim zadatkom definiranja vlastitog identiteta. Do tog cilja adolescenti dolaze tako što dovode u pitanje usvojene obrasce mišljenja i ponašanja, kao i vrijednosti, koje su im prenošene u obiteljskom i širem društvenom kontekstu. U tom procesu oni se suočavaju sa težnjom da postanu neovisni, dok istovremeno imaju potrebu vodstva i usmjeravanja (Schaffer, 2004). Isto se događa i s njihovim religioznim uvjerenjima i prakticiranjem vjere, koja uvelike ovisi i njihovu poimanju Boga. Osim toga, osobni doživljaj Boga u adolescenata predstavlja jedan od najvažnijih faktora u oblikovanju njihova identiteta. U radu se stoga, na temelju neobjavljenih rezultata istraživanja, provedenog od 15. travnja do 6. svibnja 2020. godine ispitanika srednjoškolske dobi iz Republike Hrvatske, u svrhu što bolje artikulacije njima prilagođenog katehetskog programa, donose relevantni rezultati s obzirom na njihovo poimanje Boga. Naime, uvriježeno je mišljenje da „šire kognitivne sposobnosti, intenzivnije emocije, opsežnije iskustvo društvene okoline usredotočeno više na druge nego na obitelj iz koje potječe, uvjetuju kod adolescenta svojevrsni razvoj koncepta religioznosti.“ (Živković, 2007.) Upravo stoga će se interpretaciji rezultata istraživanja pristupiti holistički kako bi se pritom izdvojilo i neke druge važne korelacije, te ukazalo na neka otvorena pitanja. Na taj način će se utvrditi konstante s obzirom na relevantna prethodna istraživanja o navedenoj tematici, te utvrditi moguće specifičnosti koje proizlaze iz provedenog istraživanja. S obzirom na prikazane rezultate istraživanja i njihovu interpretaciju u radu se potom preciziraju neki katehetsko-pastoralni izazovi te se ukazuje na neke nužne perspektive razvoja kateheze s adolescentima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija, Religijske znanosti (interdisciplinarno polje)