Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Samoprocjene studenata o kompetencijama za odgojno- obrazovnu inkluziju (CROSBI ID 712312)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Klasnić, Irena ; Đuranović, Marina ; Brčić, Filip Samoprocjene studenata o kompetencijama za odgojno- obrazovnu inkluziju // Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju / Ileš, Tatjana ; Sabljar, Mirna (ur.). Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 504-528

Podaci o odgovornosti

Klasnić, Irena ; Đuranović, Marina ; Brčić, Filip

hrvatski

Samoprocjene studenata o kompetencijama za odgojno- obrazovnu inkluziju

Odgojno-obrazovna inkluzija velik je izazov suvremenim pedagoškim stremljenjima. Ona danas nije pitanje izbora i htijenja, nego imperativ i potreba društva i vremena u kojemu živimo. Pod odgojno-obrazovnom inkluzivnom praksom u školskome kontekstu podrazumijeva se uključivanje svakoga djeteta kao jednakopravnoga člana društva u odgojno-obrazovni sustav, uvažavanje njegovih specifičnih potreba i omogućavanje najvećega mogućeg razvoja svih njegovih potencijala. Temeljne su odrednice inkluzivnoga odgojno obrazovnog sustava otvorenost, fleksibilnost, uvažavanje različitosti svakoga pojedinog učenika, spremnost na pomoć i suradnju, aktivno sudjelovanje u svim školskim aktivnostima. Kako bi se inkluzija uspješno i kvalitetno provodila i implementirala, potrebne su promjene na svim razinama – na razini učionice, odgojno-obrazovne ustanove, uže i šire lokalne zajednice te cijeloga društva. Razvoj i kvaliteta odgojno-obrazovne inkluzije ovisi o svim dionicima odgojno obrazovnoga procesa: učiteljima, učenicima, roditeljima, stručnim suradnicima i ravnateljima. Ostvarivanje inkluzivnoga pristupa, među ostalim, uvelike ovisi i o stavovima koje učitelji i nastavnici imaju o kompetencijama koje posjeduju za njegovo provođenje. Budući da su stavovi relativno trajna kategorija, važno je dobiti uvid u procjene budućih učitelja i nastavnika o kompetencijama koje posjeduju za uspješnu primjenu inkluzije u odgojno-obrazovnome procesu. Upravo će stoga cilj istraživanja biti ispitati razlike u samoprocjeni kompetencija za odgojno-obrazovnu inkluziju među studentima, budućim magistrima primarnoga obrazovanja i budućim predmetnim učiteljima / nastavnicima, odnosno studentima nastavničkih usmjerenja. Ispitivanjem će se obuhvatiti studenti završne godine Učiteljskoga fakulteta te završnih godina nekoliko fakulteta koji imaju nastavnička usmjerenja Sveučilišta u Zagrebu. Osim toga ispitat će se i spolne razlike u samoprocjeni studenata o kompetencijama za odgojno-obrazovnu inkluziju. Dobiveni bi rezultati mogli uputiti na postojanje spolnih razlika te razlika u procjenama kompetencija studenata različitih fakulteta za odgojno-obrazovnu inkluziju što bi moglo implicirati potrebu redefiniranja postojećih studijskih programa sa svrhom promoviranja inkluzivne kulture škole.

odgojno-obrazovna inkluzija, spolne razlike, studijski programi, učenici s teškoćama u razvoju, učitelji

nije evidentirano

engleski

Students’ self-assessments of competences for inclusive education

nije evidentirano

educational inclusion ; gender differences ; students with developmental disabilities ; study programmes ; teachers

nije evidentirano

Podaci o prilogu

504-528.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju

Ileš, Tatjana ; Sabljar, Mirna

Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-8181-33-7

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice