Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Moralne posljedice europskih, korporativnih bankrota: studija slučaja Parmalat. Hermeneutika 'jedne' sumnje (CROSBI ID 712294)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Vidanec, Dafne Moralne posljedice europskih, korporativnih bankrota: studija slučaja Parmalat. Hermeneutika 'jedne' sumnje / Lunić, Anita, Brčić Kuljiš, Marita (ur.). Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2021. str. 41-41

Podaci o odgovornosti

Vidanec, Dafne

hrvatski

Moralne posljedice europskih, korporativnih bankrota: studija slučaja Parmalat. Hermeneutika 'jedne' sumnje

Zato što ekonomija, promatrana kao (1) partikularna znanstvena disciplina – „teorija“ i (2) (poslovna) „praxa“ (J. M. Keynes), objektom istraživanja fokusirana na stvaranje i oblikovanje tržišta robâ i uslugâ diktiranoga „nevidljivom rukom“ (A. Smith) sa ciljem akumuliranja dobiti u svrhu ne samo o(b)drža(va)nja nego i umnožavanja (temeljnog) kapitala do točke u kojoj se kumulativna vrijednost „dobiti“ transponira u red tzv. 'viših' „monetarnih vrijednosti“ (M. Friedmann), a promatrano kroz povijest filozofije, nije, može se tvrditi, nikad bila ‘ozbiljnim’ predmetom filozofijskih istraživanja... Potonje se posebice tiče njezinih ontoloških temelja, implicite sadržanih u Hedeggerovoj hermeneutičkoj formulaciji „vremenosti“ shvaćene kao ekstatične strukture „brige“ (njem. Sorge), odnosno, „zabrinutosti“ (Ch. Taylor) za naš „modernitet“ koji se u egzistencijalnom pogledu našao „pod unakrsnim pritiskom“ (I. Raguž) „triju zla“ (F. Nietzsche): kapitalističkom „pohotljivosti“, političkim „vlastoljubljem“ i kulturnim „častohlepljem“ ; zato nastaju „narativi“ nalik našem „Parmalatu“. Svrha ovog elaborata jest istražiti, ukazati i protumačiti dvoje: (1) relevantnost i neizbježnost filozofskog mišljenja u ekonomskoj znanosti (i praksi) kao i (2) detektirati „anomalije“ (Th. S. Kuhn) u poslovanju nekadašnjeg talijanskog, prehrambeno-proizvodnog giganta „Parmalat“, koje su tu glasovitu kompaniju 'bacile' u poslovno- upravljačku krizu, koja je posljedično rezultirala bankrotom koji je zacrtao budućnost europske korporativne politike ; 'Nietzscheove' „Evrope što sumnja u sve“. Naša je teza da postoji određena veza između Nietzschea i Parmalata koju se ovdje, u nastavku, želi istražiti.

korporativna politika upravljanja, "Parmalat", moć(i) (-biti), Friedrich Nietzsche, Martin Heidegger

nije evidentirano

engleski

Moral Consequences of European, Corporate Bankruptcy: the "Parmalat" Case-Study: Hermeneutics of a doubt

nije evidentirano

Corporate Management Policy, "Parmalat S.P.A.", to be able to (be), Friedrich Nietzsche, Martin Heidegger

nije evidentirano

Podaci o prilogu

41-41.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Lunić, Anita, Brčić Kuljiš, Marita

Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo

978-953-164-212-5

Podaci o skupu

62. Godišnji simpozij Hrvatskog filozofskog društva "Europska unija - jučer, danas, sutra"

predavanje

25.11.2021-27.11.2021

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Povezane osobe




nije evidentirano