Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Konkurentnost i komparativne prednosti u globalnoj digitalnoj ekonomiji (CROSBI ID 21269)

Autorska knjiga | ostalo | domaća recenzija

Franc, Sanja ; Bilas, Vlatka ; Bošnjak, Mile Konkurentnost i komparativne prednosti u globalnoj digitalnoj ekonomiji. Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2021

Podaci o odgovornosti

Franc, Sanja ; Bilas, Vlatka ; Bošnjak, Mile

hrvatski

Konkurentnost i komparativne prednosti u globalnoj digitalnoj ekonomiji

Globalizacija je oblikovala gotovo sva gospodarstva u svijetu. Utječe na proizvodnju dobara i pružanje usluga, na zaposlenost, na upotrebu proizvodnih faktora, na ulaganja u svim njihovim oblicima te na tehnologiju i njezin prijenos među zemljama. Značajan je utjecaj globalizacije na produktivnost, učinkovitost korištenja proizvodnih faktora te na konkurentnost, kako na međunarodnom tako i na domaćem tržištu. Brojni su drugi utjecaji globalizacije na gospodarstva zemalja, pozitivni i negativni. Upravo kao što je proteklih desetljeća globalizacija imala značajan i transformativan utjecaj na svjetska gospodarstva, danas se širi novi trend digitalne transformacije koji će jednako tako transformativno djelovati na mnoge aspekte gospodarstva, društva i života pojedinaca. Naime, digitalne tehnologije mogu također utjecati na zaposlenost, produktivnost i, posljedično, na konkurentnost. Međutim, povoljni utjecaji primjene digitalnih tehnologija ne nastaju automatski te je potrebno ispuniti određene preduvjete, osobito vezano uz dostupnost vještina i infrastrukture. Analiza izvora i čimbenika konkurentnosti u novoj digitalnoj ekonomiji stoga je iznimno važno i zanimljivo pitanje. Komparativne prednosti, bez obzira na izvore, najvažnija su teorijska pretpostavka međunarodne trgovine. Digitalna transformacija utjecala je na promjenu oblika i obrazaca međunarodne trgovine i sve se više širi digitalna trgovina. Danas se stvaranje vrijednosti temelji na digitalnim platformama i podacima kao ključnom resursu. Knjiga Konkurentnost i komparativne prednosti u globalnoj digitalnoj ekonomiji namijenjena je studentima poslijediplomskog specijalističkog studija Upravljanje izvozom, ali i svima koji se bave područjem međunarodne ekonomije i poslovanja. Knjiga se sastoji od šest poglavlja. Prvo poglavlje obuhvaća pregled povijesnog razvoja teorije međunarodne trgovine, kao i pregled suvremenih teorija međunarodne trgovine. Pobliže se obrađuje tema specijalizacije u međunarodnoj trgovini te se objašnjavaju razlike između komparativnih i konkurentskih prednosti. U drugom poglavlju objašnjeni su temelji konkurentnosti u digitalnoj ekonomiji, pri čemu se definira konkurentnost na različitim razinama i čimbenici konkurentnosti te se povezuje gospodarski rast, konkurentnost i održivi razvoj. Pojašnjava se način ocjene i komparativne analize konkurentnosti. Treće poglavlje bavi se glavnim obilježjima i trendovima u digitalnoj ekonomiji. Analiziraju se prednosti, slabosti, prilike i prijetnje digitalne ekonomije te se razrađuju suvremeni trendovi potaknuti digitalnom transformacijom poput integriranog pristupa izradi politika, restrukturiranja globalnih lanaca vrijednosti, potreba za novim vještinama i globalnih geoekonomskih promjena. Dodatno se pojašnjava kako industrija 4.0 podržava konkurentske prednosti. U četvrtom poglavlju pobliže su objašnjena obilježja digitalnih tržišta kao ključne infrastrukture za djelovanje novih poslovnih modela, digitalne platforme i važnost podataka, zatim su sažete prednosti i nedostaci digitalne ekonomije te se daje osvrt na problematiku stvaranja vrijednosti u zemljama u razvoju. Peto poglavlje posvećeno je digitalnom poduzetništvu i njegovu utjecaju na konkurentnost i izvoz. Definira se pojam digitalnog poduzetništva i koncept ekosustava digitalnog poduzetništva, objašnjava se uloga otvorenih inovacija i potencijal digitalnih tehnologija za uključivanje u globalne lance vrijednosti i izvoz. Objašnjena je uloga digitalnog poduzetništva u ruralnom razvoju te su analizirani izazovi regulacije tržišnog natjecanja na digitalnom tržištu. U posljednjem, šestom poglavlju objašnjava se veza između trgovinske politike i konkurentnosti, zatim se obrađuju trgovinska otvorenost i izvoz kao odrednice konkurentnosti te se daje osvrt na iskustva iz poremećaja uzrokovanih pandemijom bolesti COVID-19. Danas zemlje konkuriraju u različitim područjima, uključujući trgovinu, ulaganja i politiku pa je stoga i uloga diplomacije važna te se detaljnije objašnjava u zadnjem dijelu ovog poglavlja.

konkurentnost, komparativne prednosti, globalna ekonomija, digitalna ekonomija

nije evidentirano

engleski

Competitiveness and comparative advantages in global digital economy

nije evidentirano

competitiveness, comparative advantages, global economy, digital economy

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

2021.

978-953-346-170-0

198+XIV

objavljeno

Povezanost rada

Ekonomija