Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Godina dana COVID-19 pandemije : percepcija stresa i utjecaj na nastavne obveze studenata Medicinskog fakulteta u Splitu (CROSBI ID 445931)

Ocjenski rad | diplomski rad

Dragičević, Željan Godina dana COVID-19 pandemije : percepcija stresa i utjecaj na nastavne obveze studenata Medicinskog fakulteta u Splitu / Vilović, Marino (mentor); Split, Medicinski fakultet u Splitu, . 2021

Podaci o odgovornosti

Dragičević, Željan

Vilović, Marino

hrvatski

Godina dana COVID-19 pandemije : percepcija stresa i utjecaj na nastavne obveze studenata Medicinskog fakulteta u Splitu

Cilj istraživanja: Glavni cilj ovoga istraživanja je bio procijeniti stavove o utjecaju pandemije COVID-19 na nastavne aktivnosti i razine percipiranog stresa studenata završnih godina medicine, dentalne medicine i farmacije na Medicinskom fakultetu Sveučilišta u Splitu. Ispitanici i postupci: Istraživanje je provedeno na ukupno 140 studenata. Podaci su dobiveni putem anketnog upitnika uporabom aplikacije Google forms. Stavovi o utjecaju pandemije na nastavu ocijenjeni su putem 10 tvrdnji. Određivanje razina percipiranog stresa temeljilo se na PSS (engl. Percived Stress Scale) upitniku, a težina simptoma povezanih sa stresom po pitanju COVID-19 ocijenila se na temelju IES-COVID-19 (engl. Impact on Event Scale-COVID19) upitniku. Rezultati: Većina ispitanika je imala strah od manjka znanja uslijed nastave na daljinu i pandemije COVID-19 (68, 6%). Također, većina ispitanika je bila slabije motivirana za učenje prilikom obavljanja nastave na daljinu (70, 7%). Većina studenata je bila pod umjerenim razinama stresa ispitanim PSS upitnikom (61%), a među njima su studentice, u odnosu na studente imale statistički značajno viši PSS zbroj (P=0, 016). Glavnina ispitanika je imala slabe traumtske simptome stresa ispitane IES-COVID-19 upitnikom (62%.), dok je manji dio imao umjerene traumatske simptome (28%), najmanji dio teške simptome (10%). Značajno viši IES-COVID-19 zbroj su imali studenti dentalne medicine i framacije nasuprot studenata medicine (P=0, 006). Studenti koji su pokazali strah od manje količine znanja imali su statistički značajno više razine stresa (P<0, 001) i teže simptome povezane s traumom (P=0, 024) od ostalih studenata. Također, statistički značajno više studenta koji su koristili vijesti (televizija, mrežne stranice s vijestima) za informiranje o COVID-19 pandemiji, imalo je teže traumatske simptome simptome u odnosu na studente koji su koristili ostale izvore informacija (P=0, 006). Zaključci: Ova studija je pokazala da COVID-19 pandemija ima negativan utjecaj na nastavne obaveze studenata. Važno je podizanje osviještenosti o utjecaju na mentalno zdravlje studenata pri mogućim budućim sličnim izazovima.

COVID-19 ; Psihološki stres ; Studenti medicine

nije evidentirano

engleski

Year of COVID-19 pandemic : perception of stress and impact on educational obligations of students at the University of Split, School of medicine

nije evidentirano

COVID-19 ; Stress Psychological ; Students Medical

nije evidentirano

Podaci o izdanju

46

15.07.2021.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Medicinski fakultet u Splitu

Split

Povezanost rada

Kliničke medicinske znanosti

Poveznice