ISTRAŽIVAČKI PRISTUP KAO SUVREMENA NASTAVA ILI TEK ODMAK OD TRADICIONALNE NASTAVE? MIŠLJENJA UČITELJA O ISTRAŽIVAČKOM PRISTUPU U NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA (CROSBI ID 302322)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Anđić, Dunja ; Vidas, Karmen
hrvatski
ISTRAŽIVAČKI PRISTUP KAO SUVREMENA NASTAVA ILI TEK ODMAK OD TRADICIONALNE NASTAVE? MIŠLJENJA UČITELJA O ISTRAŽIVAČKOM PRISTUPU U NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA
Istraživački pristup u nastavi Prirode i društva smatra se novim pristupom u učenju i poučavanju u osnovnoj školi. Međutim, pitamo se je li to doista tako. Zato je provedeno istraživanje s ciljem ispitivanja odgojno-obrazovne prakse učitelja razredne nastave u realizaciji istraživačkog pristupa u nastavi Prirode i društva. Istraživanje je provedeno kvalitativnom metodologijom na uzorku 24 učitelja razredne nastave u osnovnim školama. Za potrebe istraživanja konstruiran je polustrukturiran intervju. Rezultati istraživanja uputili su na upoznatost učitelja s istraživačkim pristupom i njihovu motiviranost za njegovo provođenje u nastavi Prirode i društva. Dobiveni su rezultati također uputili na to da učitelji u velikoj mjeri smatraju da posjeduju određene kompetencije za njegovu implementaciju, a prilikom realizacije primjenjuju nastavne metode i nastavne oblike rada koji omogućuju veću aktivnost učenika. Zaključuje se da je potrebno dodatno educirati učitelje jer, iako je riječ o suvremenom pristupu, njegova realizacija još uvijek nije na očekivano zadovoljavajućoj razini i stoga on predstavlja tek prvi korak ka suvremenijoj nastavi u školama
istraživački pristup, kompetencije, kurikul, motivacija, odgojno-obrazovna praksa
Ovaj rad je financiralo Sveučilište u Rijeci u sklopu projekta Povezanost s prirodom, organizacija slobodnog vremena djece rane školske dobi i digitalne tehnologije (br. uniri-pr-drustv-19-19 1500) (http://www.ufri.uniri.hr/files/ znanstveni%20projekti/dunja_andjic_projekt.pdf).
engleski
RESEARCH APPROACH AS MODERN TEACHING OR A MERE DEVIATION FROM TRADITIONAL TEACHING? TEACHERS’ OPINIONS ON THE RESEARCH APPROACH IN TEACHING THE SUBJECT NATURE AND SOCIETY
nije evidentirano
research approach, competencies, curriculum, motivation, educational practice
nije evidentirano
Podaci o izdanju
70 (1)
2021.
147-175
objavljeno
0037-654X
1849-532X
https://doi.org/10.38003/sv.70.1.6