Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1165019

Poboljšanje korisničkoga iskustva u virtualnoj stvarnosti postavljanjem parametara oblikovanja scene i načina kretanja


Agić, Ana
Poboljšanje korisničkoga iskustva u virtualnoj stvarnosti postavljanjem parametara oblikovanja scene i načina kretanja, 2021., doktorska disertacija, Grafički fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1165019 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poboljšanje korisničkoga iskustva u virtualnoj stvarnosti postavljanjem parametara oblikovanja scene i načina kretanja
(Enhancing the virtual reality user experience by setting scene design parameters and locomotion techniques)

Autori
Agić, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Grafički fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
28.09

Godina
2021

Stranica
156

Mentor
Mandić, Lidija ; Skorin-Kapov, Lea

Ključne riječi
virtualna stvarnost, iskustvena kvaliteta, kretanje, dizajn scene, kibermučnina
(virtual reality, quality of experience, locomotion, scene design, cybersickness)

Sažetak
U ovoj doktorskoj disertaciji glavna tema istraživanja je virtualna stvarnost i neki njezini aspekti koji utječu na subjektivni doživljaj kibermučnine. Kibermučnina (engl. Cybersickness) je neugodna posljedica koja se javlja kod nekih korisnika sustava za virtualnu stvarnost u obliku simptoma mučnine, glavobolje, vrtoglavice, znojenja, zamora očiju i slično. Disertacija je podijeljena u ukupno 11 poglavlja, od kojih su neka teoretska i daju uvid u teoriju virtualne stvarnosti, njene povijesti, tehničke aspekte i mogućnosti primjene u različite svrhe. Također, poglavlja koja opisuju istraživanja u kojima drugi istraživači kroz teoretske aspekte i istraživačke studije daju svoj doprinos razumijevanju ove tehnologije koja je u zadnjih nekoliko godina doživjela svoj ponovni uzlet. U vezi s time, dan je i pregled mogućnosti i načina evaluacije jednog od aspekta korisničkog iskustva kroz subjektivnu metodu anketama i upitnicima, kao i kroz objektivne metode mjerenja fizioloških promjena kod čovjeka koje nadopunjuju uvid u istraživanja. U okviru ove disertacije napravljena su i tri istraživanja, koja su opisana u istraživačkim poglavljima. Prvo istraživanje je bilo uz pomoć subjektivne metode ankete i objektivne metode elektroencefalografa (EEG) utvrditi utjecaj medija (2D/3D) na kibermučninu. Istraživačka pitanja, metodologija i rezultati su opisani u podpoglavljima vezanima uz to istraživanje i mogu se vidjeti u prikazu na „Slika 1“. Drugo istraživanje je usmjereno na istraživanje utjecaja brzine kretanja u VR-u na kibermučninu, također evaluirano subjektivnom i objektivnom metodom (uređaj za mjerenje elektroprovodljivosti kože). Slika 1 također ukratko prikazuje istraživačka pitanja, medodologiju i rezultate, kao i u detaljnijoj mjeri podpoglavlja vezana uz to istraživanje. Posljednje istraživanje u ovoj disertaciji je istraživanje tri različita načina kretanja u kombinaciji sa dvije varijante osvjetljenosti scene. Korištena je jedna subjektivna metoda evaluacije i dvije objektivne metode (mjerenje pulsa i EEG) evaluacije jednog aspekta korisničkog iskustva u virtualnoj stvarnosti. Na „Slika 1“ mogu se vidjeti istraživačka pitanja, metodološki pristup i zaključci, dok je detaljni opis ovog istraživanja u odgovarajućim podpoglavljima. Disertacija završava sa zaključkom u kojem su opisani svi relevantni rezultati istraživanja, popisom literature te dodacima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Računarstvo



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Grafički fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Lea Skorin-Kapov (mentor)

Avatar Url Lidija Mandić (mentor)

Avatar Url Ana Agić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Agić, Ana
Poboljšanje korisničkoga iskustva u virtualnoj stvarnosti postavljanjem parametara oblikovanja scene i načina kretanja, 2021., doktorska disertacija, Grafički fakultet, Zagreb
Agić, A. (2021) 'Poboljšanje korisničkoga iskustva u virtualnoj stvarnosti postavljanjem parametara oblikovanja scene i načina kretanja', doktorska disertacija, Grafički fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Agi\'{c}, Ana}, year = {2021}, pages = {156}, keywords = {virtualna stvarnost, iskustvena kvaliteta, kretanje, dizajn scene, kibermu\v{c}nina}, title = {Pobolj\v{s}anje korisni\v{c}koga iskustva u virtualnoj stvarnosti postavljanjem parametara oblikovanja scene i na\v{c}ina kretanja}, keyword = {virtualna stvarnost, iskustvena kvaliteta, kretanje, dizajn scene, kibermu\v{c}nina}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Agi\'{c}, Ana}, year = {2021}, pages = {156}, keywords = {virtual reality, quality of experience, locomotion, scene design, cybersickness}, title = {Enhancing the virtual reality user experience by setting scene design parameters and locomotion techniques}, keyword = {virtual reality, quality of experience, locomotion, scene design, cybersickness}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font