Pregled bibliografske jedinice broj: 1164959
Roditeljska medijacija dječjeg korištenja digitalnih uređaja: „…ja ga uvijek moram od toga odmicati.“
Roditeljska medijacija dječjeg korištenja digitalnih uređaja: „…ja ga uvijek moram od toga odmicati.“ // 3. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta - Suočavanje s kriznim situacijama – putevi jačanja otpornosti
Zagreb, Hrvatska, 2021. str. 45-45 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1164959 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Roditeljska medijacija dječjeg korištenja digitalnih
uređaja: „…ja ga uvijek moram od toga odmicati.“
(Parental mediation of children's digital devices
use: "...I always have to get away from it.")
Autori
Perić, Katarina ; Jelovčić, Sara ; Kotrla Topić, Marina ; Merkaš, Marina ; Štefanić, Luka ; Varga Vanesa ; Žulec, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
3. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta - Suočavanje s kriznim situacijama – putevi jačanja otpornosti
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 09.12.2021. - 11.12.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
roditeljska medijacija, digitalna tehnologija, restrikcije, digitalni uređaji, pravila
(parental mediation, digital technology, restrictions, digital devices, rules)
Sažetak
Dostupnost digitalnih uređaja i njihovo korištenje među djecom sveprisutni je izazov za roditelje, posebno u vidu regulacije dječjeg korištenja uređaja. Dosadašnje spoznaje pokazuju kako roditelji imaju važnu ulogu u načinu na koji omogućuju djetetu korištenje i pristup digitalnim uređajima. Roditeljska medijacija podrazumijeva sve strategije koje roditelji koriste za kontrolu, nadzor ili tumačenje digitalnog sadržaja. Najčešće strategije roditeljske medijacije su aktivna, restriktivna i tehnička medijacija te roditeljski nadzor, a koriste li ih hrvatski roditelji te postoje li neke nove strategije tema je ovoga rada. Cilj je rada opisati strategije roditeljske medijacije kod roditelja djece u dobi od 9 do 15 godina u Hrvatskoj. Podaci korišteni za ovo istraživanje prikupljeni su u 1. studiji provedenoj u okviru projekta Hrvatske zaklade za znanost „Digitalna tehnologija u obitelji: obrasci ponašanja i učinci na razvoj djece“ (D.E.C.I.D.E.). Provedeno je osam fokus grupa na daljinu s 31 roditelja djece u dobi od 9 do 15 godina. Sadržaj fokus grupa je transkribiran te su potom transkripti analizirani tematskom analizom. Rezultati pokazuju kako roditelji najčešće koriste restriktivnu medijaciju, odnosno ograničavanje vremena, sadržaja i okolnosti dječjeg korištenja digitalnih uređaja. Roditelji navode kako se većina strategija medijacije poduzima u trenutku kad su ograničenja prekršena te je iz odgovora sudionika istraživanja vidljivo da ne postoji organizirani plan dječjeg korištenja digitalnih uređaja. Tijekom analize roditeljskih odgovora prepoznate su uobičajene reakcije djece na postavljanje restrikcija te postojanje sukoba i pregovora između roditelja i djece oko korištenja digitalnih uređaja. Roditelji najčešće ističu zabrinutost i teškoće oko postavljanja ograničenja dječjeg korištenja uređaja. Nalazi rada ukazuju na potrebu za planiranjem roditeljskih postupaka medijacije dječjeg korištenja digitalnih uređaja, kako u pogledu vremena i okolnosti, tako i u pogledu sadržaja. U takvo planiranje trebalo bi uključiti i djecu te razmotriti i njihove želje i potrebe. Također, važno je i unaprijed dogovoriti posljedice za djecu u slučaju nepridržavanja dogovorenih pravila korištenja uređaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-UIP-2019-04-7547 - Digitalna tehnologija u obitelji: obrasci ponašanja i učinci na razvoj djece (D.E.C.I.D.E.) (Merkaš, Marina, HRZZ ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb
Profili:
Marina Kotrla Topić
(autor)
Katarina Perić Pavišić
(autor)
Ana Žulec
(autor)
Marina Merkaš
(autor)
Vanesa Varga
(autor)