Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1164932

Vođenje škole u pandemijskoj i postpandemijskoj stvarnosti


Bilić, Vesna; Maras, Nevenka; Dragoslavić, Marijana
Vođenje škole u pandemijskoj i postpandemijskoj stvarnosti // Kako dalje? Učenje i razvoj vrtića i škole u post-pandemijskom vremenu
Zagreb, Hrvatska, 2021. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1164932 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vođenje škole u pandemijskoj i postpandemijskoj stvarnosti
(School leadership in pandemic and post-pandemic reality)

Autori
Bilić, Vesna ; Maras, Nevenka ; Dragoslavić, Marijana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
Kako dalje? Učenje i razvoj vrtića i škole u post-pandemijskom vremenu

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.11.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
ravnatelji, stil vođenja, škola, učenici, pandemija
(principals, leadership style, school, students, pandemic)

Sažetak
Donedavna su ravnatelji škola djelovali u relativno stabilnim, smirenim uvjetima, donosili su odluke u okviru poznatih parametara, rokova i jasnih prioriteta. COVID–19 je sve to promijenio i donio nepredvidivost, neizvjesnost i paniku. Cilj ovoga rada je, na osnovu recentne literature, analizirati ulogu ravnatelja u nesigurnim pandemijskim okolnostima te ukazati na moguće smjernice za promjene u vođenju škola u postpandemijskom vremenu. Visoki stupanj nesigurnosti i nejasnoće oko COVID-a tražio je hitne odgovore i teške odluke ravnatelja. Morali su sveobuhvatno sagledati problem (simptome, protokole, prevenciju), sortirati zbunjujuće medijske informacije, oprečna očekivanja i zahtjeve nadređenih, a sigurnost i zaštita učenika i učitelja nametnula se kao prioritet. Trebalo je brzo organizirati posve nove uvjete za poučavanje i učenje (prelazak na online nastavu, edukaciju učitelja, raspored i sl.), prenamijeniti materijalna sredstava (za računala, dezinficijense) i sl. Ravnatelji su na različite načine pružali socijalno-emocionalnu podršku učiteljima, učenicima i njihovim obiteljima, iskazivali su suosjećanje i brigu, nastojali stvoriti osjećaj povezanosti u vremenu neizvjesnosti. Realnost pandemijskih izazova stvorila je prilike za promjene i u radu ravnatelja. Na osnovu literature se kao smjernice za konceptualizaciju stila vođenja škole nakon pandemije izdvajaju načela suosjećajnog, osnažujućeg, autentičnog, participativnog, distributivnog vođenja. Uz to se ističe važnost vrijednosno usmjerenog relacijskog pristupa, koji se temelji na povezanosti, međusobnom poštovanju i povjerenju, odanosti, kolektivnoj mudrost, zajedničkom stvaranju smisla, suradnji, empatiji, a preporuča se i uspostavljanje ravnoteže između tehnologije i pedagogije. Ravnatelji i učitelji trebali bi zajednički kreirati rješenja svih problema, suradničkim inovacijama doprinositi kvaliteti obrazovanja, s ciljem osiguravanja pozitivnih ishoda za sve.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nevenka Maras (autor)

Avatar Url Marijana Dragoslavić (autor)

Avatar Url Vesna Bilić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bilić, Vesna; Maras, Nevenka; Dragoslavić, Marijana
Vođenje škole u pandemijskoj i postpandemijskoj stvarnosti // Kako dalje? Učenje i razvoj vrtića i škole u post-pandemijskom vremenu
Zagreb, Hrvatska, 2021. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
Bilić, V., Maras, N. & Dragoslavić, M. (2021) Vođenje škole u pandemijskoj i postpandemijskoj stvarnosti. U: Kako dalje? Učenje i razvoj vrtića i škole u post-pandemijskom vremenu.
@article{article, author = {Bili\'{c}, Vesna and Maras, Nevenka and Dragoslavi\'{c}, Marijana}, year = {2021}, keywords = {ravnatelji, stil vo\djenja, \v{s}kola, u\v{c}enici, pandemija}, title = {Vo\djenje \v{s}kole u pandemijskoj i postpandemijskoj stvarnosti}, keyword = {ravnatelji, stil vo\djenja, \v{s}kola, u\v{c}enici, pandemija}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bili\'{c}, Vesna and Maras, Nevenka and Dragoslavi\'{c}, Marijana}, year = {2021}, keywords = {principals, leadership style, school, students, pandemic}, title = {School leadership in pandemic and post-pandemic reality}, keyword = {principals, leadership style, school, students, pandemic}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font