Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vođenje škole u pandemijskoj i postpandemijskoj stvarnosti (CROSBI ID 712140)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | međunarodna recenzija

Bilić, Vesna ; Maras, Nevenka ; Dragoslavić, Marijana Vođenje škole u pandemijskoj i postpandemijskoj stvarnosti // Kako dalje? Učenje i razvoj vrtića i škole u post-pandemijskom vremenu Zagreb, Hrvatska, 20.11.2021-20.11.2021

Podaci o odgovornosti

Bilić, Vesna ; Maras, Nevenka ; Dragoslavić, Marijana

hrvatski

Vođenje škole u pandemijskoj i postpandemijskoj stvarnosti

Donedavna su ravnatelji škola djelovali u relativno stabilnim, smirenim uvjetima, donosili su odluke u okviru poznatih parametara, rokova i jasnih prioriteta. COVID–19 je sve to promijenio i donio nepredvidivost, neizvjesnost i paniku. Cilj ovoga rada je, na osnovu recentne literature, analizirati ulogu ravnatelja u nesigurnim pandemijskim okolnostima te ukazati na moguće smjernice za promjene u vođenju škola u postpandemijskom vremenu. Visoki stupanj nesigurnosti i nejasnoće oko COVID-a tražio je hitne odgovore i teške odluke ravnatelja. Morali su sveobuhvatno sagledati problem (simptome, protokole, prevenciju), sortirati zbunjujuće medijske informacije, oprečna očekivanja i zahtjeve nadređenih, a sigurnost i zaštita učenika i učitelja nametnula se kao prioritet. Trebalo je brzo organizirati posve nove uvjete za poučavanje i učenje (prelazak na online nastavu, edukaciju učitelja, raspored i sl.), prenamijeniti materijalna sredstava (za računala, dezinficijense) i sl. Ravnatelji su na različite načine pružali socijalno-emocionalnu podršku učiteljima, učenicima i njihovim obiteljima, iskazivali su suosjećanje i brigu, nastojali stvoriti osjećaj povezanosti u vremenu neizvjesnosti. Realnost pandemijskih izazova stvorila je prilike za promjene i u radu ravnatelja. Na osnovu literature se kao smjernice za konceptualizaciju stila vođenja škole nakon pandemije izdvajaju načela suosjećajnog, osnažujućeg, autentičnog, participativnog, distributivnog vođenja. Uz to se ističe važnost vrijednosno usmjerenog relacijskog pristupa, koji se temelji na povezanosti, međusobnom poštovanju i povjerenju, odanosti, kolektivnoj mudrost, zajedničkom stvaranju smisla, suradnji, empatiji, a preporuča se i uspostavljanje ravnoteže između tehnologije i pedagogije. Ravnatelji i učitelji trebali bi zajednički kreirati rješenja svih problema, suradničkim inovacijama doprinositi kvaliteti obrazovanja, s ciljem osiguravanja pozitivnih ishoda za sve.

ravnatelji, stil vođenja, škola, učenici, pandemija

nije evidentirano

engleski

School leadership in pandemic and post-pandemic reality

nije evidentirano

principals, leadership style, school, students, pandemic

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

Kako dalje? Učenje i razvoj vrtića i škole u post-pandemijskom vremenu

predavanje

20.11.2021-20.11.2021

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija