Vođenje škole u pandemijskoj i postpandemijskoj stvarnosti (CROSBI ID 712140)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bilić, Vesna ; Maras, Nevenka ; Dragoslavić, Marijana
hrvatski
Vođenje škole u pandemijskoj i postpandemijskoj stvarnosti
Donedavna su ravnatelji škola djelovali u relativno stabilnim, smirenim uvjetima, donosili su odluke u okviru poznatih parametara, rokova i jasnih prioriteta. COVID–19 je sve to promijenio i donio nepredvidivost, neizvjesnost i paniku. Cilj ovoga rada je, na osnovu recentne literature, analizirati ulogu ravnatelja u nesigurnim pandemijskim okolnostima te ukazati na moguće smjernice za promjene u vođenju škola u postpandemijskom vremenu. Visoki stupanj nesigurnosti i nejasnoće oko COVID-a tražio je hitne odgovore i teške odluke ravnatelja. Morali su sveobuhvatno sagledati problem (simptome, protokole, prevenciju), sortirati zbunjujuće medijske informacije, oprečna očekivanja i zahtjeve nadređenih, a sigurnost i zaštita učenika i učitelja nametnula se kao prioritet. Trebalo je brzo organizirati posve nove uvjete za poučavanje i učenje (prelazak na online nastavu, edukaciju učitelja, raspored i sl.), prenamijeniti materijalna sredstava (za računala, dezinficijense) i sl. Ravnatelji su na različite načine pružali socijalno-emocionalnu podršku učiteljima, učenicima i njihovim obiteljima, iskazivali su suosjećanje i brigu, nastojali stvoriti osjećaj povezanosti u vremenu neizvjesnosti. Realnost pandemijskih izazova stvorila je prilike za promjene i u radu ravnatelja. Na osnovu literature se kao smjernice za konceptualizaciju stila vođenja škole nakon pandemije izdvajaju načela suosjećajnog, osnažujućeg, autentičnog, participativnog, distributivnog vođenja. Uz to se ističe važnost vrijednosno usmjerenog relacijskog pristupa, koji se temelji na povezanosti, međusobnom poštovanju i povjerenju, odanosti, kolektivnoj mudrost, zajedničkom stvaranju smisla, suradnji, empatiji, a preporuča se i uspostavljanje ravnoteže između tehnologije i pedagogije. Ravnatelji i učitelji trebali bi zajednički kreirati rješenja svih problema, suradničkim inovacijama doprinositi kvaliteti obrazovanja, s ciljem osiguravanja pozitivnih ishoda za sve.
ravnatelji, stil vođenja, škola, učenici, pandemija
nije evidentirano
engleski
School leadership in pandemic and post-pandemic reality
nije evidentirano
principals, leadership style, school, students, pandemic
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
Kako dalje? Učenje i razvoj vrtića i škole u post-pandemijskom vremenu
predavanje
20.11.2021-20.11.2021
Zagreb, Hrvatska