Kako unaprijediti inkluziju djece s teškoćama u razvoju? Stavovi punoljetnih stanovnika RH (CROSBI ID 712078)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Slišković, Ana ; Tokić, Andrea ; Ombla, Jelena ; Nikolić Ivanišević, Matilda ; Vidaković, Marina
hrvatski
Kako unaprijediti inkluziju djece s teškoćama u razvoju? Stavovi punoljetnih stanovnika RH
Provedeno istraživanje bilo je usmjereno ispitivanju osviještenosti punoljetnog stanovništva Republike Hrvatske o izazovima s kojima se susreću djeca s teškoćama u razvoju i njihove obitelji. Preciznije, cilj istraživanja je bio utvrditi stavove o tome koje bi društvene aktivnosti trebalo poduzeti u pogledu inkluzije djece s teškoćama u razvoju te ispitati ovisi li ispitani stavovi o sociodemografskim karakteristikama. Istraživanje je provedeno metodom telefonske ankete na reprezentativnom uzorku punoljetnog stanovništva Republike Hrvatske (N = 600). Anketom je obuhvaćeno pet tvrdnji kojima su opisane aktivnosti koje proizlaze iz različitih teorijskih pristupa ; model samilosti (osiguravanje pomoći i financijske potpore), medicinski model (osiguravanje dostupnosti i kvalitete zdravstvene, rehabilitacijske i posebne skrbi) i društveni model ljudskih prava (uklanjanje fizičkih prepreka, uklanjanje predrasuda, ravnopravna inkluzija u odgojno-obrazovni sustav). Rezultati su pokazali da sudionici istraživanja u najvećoj mjeri zagovaraju aktivnosti koje proizlaze iz medicinskog i društvenog modela ljudskih prava, osim kad je riječ o pohađanju istih škola i vrtića. Analize po soociodemografskim karakteristikama su pokazale da odgovori sudionika ne variraju o ovisnosti od regije i tipu naselja, međutim utvrđene su razlike s obzirom na spol, imanje vlastite djece, dob i razinu obrazovanja. U skladu s očekivanjima, žene i sudionici koji imaju vlastitu djecu u većoj mjeri zagovaraju gotovo sve ispitivane društvene aktivnosti, u odnosu na muškarce i sudionike koji nemaju djecu. Kada je riječ o dobi, mlađa dobna skupina sudionika, u odnosu na sudionike srednje i starije dobi, značajno slabije podržava tri skupine aktivnosti (financijska pomoć, dostupnost potrebne skrbi i uklanjanje fizičkih prepreka), što je vjerojatno odraz njihove slabije osviještenosti i neiskustva o ispitivanoj problematici. Na koncu, rezultati pokazuju i da sudionici niže razine obrazovanja u većoj mjeri, u odnosu na sudionike srednje i visoke razine obrazovanja, zagovaraju financijsku potporu koja proizlazi iz modela samilosti.
djeca s teškoćama u razvoju, inkluzija, stavovi građana RH
nije evidentirano
engleski
How to promote the inclusion of children with disabilities? Attitudes of adult residents of the Republic of Croatia
nije evidentirano
children with developmental disabilities, inclusion, attitudes of Croatian citizens
nije evidentirano
Podaci o prilogu
190-190.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Book of Abstracts
Podaci o skupu
3. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta.
poster
09.12.2021-11.12.2021
Zagreb, Hrvatska