Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Predvještine pisanja: Što crtež i precrtavanje govore logopedima? (CROSBI ID 712076)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Ćužić, Martina ; Kolundžić, Zdravko ; Lenček, Mirjana Predvještine pisanja: Što crtež i precrtavanje govore logopedima? // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Milena Nikolić, Medina Vantić-Tanjić (ur.). Tuzla, 2021. str. 195-206

Podaci o odgovornosti

Ćužić, Martina ; Kolundžić, Zdravko ; Lenček, Mirjana

hrvatski

Predvještine pisanja: Što crtež i precrtavanje govore logopedima?

Pisanje ima svoje korijene u crtanju, a simbolička uloge slova i crteža može biti pokazatelj djetetove razvojne razine. Dječji crtež i precrtavanje promatraju se u domeni logopedske procjene u funkciji predvještina pisanja, odnosno pokazatelja rane pismenosti i to posebno kroz grafomotoričku sastavnicu. Ranija istraživanja pokazala su da postoje velike sličnosti između procesa crtanja i učenja pravila pisanog jezika jer se obje aktivnosti oslanjaju na finomotoričke radnje. Fina motorika uključuje i rukovanje olovkom tijekom crtanja i pisanja, a problemi koji se pri tome mogu uočiti jedan su od prediktora teškoća u pisanju. Cilj ovog istraživanja je opis obilježja precrtavanja i samostalnog crteža sa svrhom prepoznavanja one djece koja imaju teškoća u grafomotoričkom iskazu. Opis je dan kroz varijable: hvat olovke, lijevorukost/ desnorukost, izvedenost, zatvorenost i smjer linija te detalj. Zadaci su korišteni za utvrđivanje spremnosti djece za pisanje, odnosno formalno školovanje. Ispitano je 75-ero djece prosječne dobi 6 godina i 2 mjeseca. Rezultati pokazuju kako 25% djece ima slabije usvojene grafomotoričke vještine vidljive kroz nepravilan hvat olovke, nedovoljno detaljne ili oblikom i detaljima manjkave crteže te pogrešan smjer linija kao i nezatvorenost oblika. Dobiveni rezultati mogu dati smjernice za rano prepoznavanje djece rizične za teškoće pisanja ili disgrafiju kao i za mogućnosti oblikovanja smjernica za uvježbavanje grafomotorike kod sve djece, a naročito one s problemima. Podaci se mogu koristiti i za planiranje redoslijeda usvajanja slova

predvještine pisanja ; spremnost za školu ; logopedska procjena

nije evidentirano

engleski

PRE-WRITING SKILLS: what do drawing and Copyng say to speech and language therapists?

nije evidentirano

pre-writing skills, school readiness ; speech and language assessment

nije evidentirano

Podaci o prilogu

195-206.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Milena Nikolić, Medina Vantić-Tanjić

Tuzla:

Podaci o skupu

Unapređenje kvalitete života djece i mladih: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih

predavanje

25.06.2021-27.06.2021

Bugarska

Povezanost rada

Logopedija

Poveznice