Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Izvanredno obrazovanje na daljinu tijekom pandemije COVID-19 u proljeće 2020: roditeljska perspektiva (CROSBI ID 302212)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Drvodelić, Maja ; Domović, Vlatka ; Pažur, Monika Emergency remote education during the COVID-19 pandemic in spring 2020: parents’ perspective / Izvanredno obrazovanje na daljinu tijekom pandemije COVID-19 u proljeće 2020: roditeljska perspektiva // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 23 (2021), 3; 675-707. doi: 10.15516/cje.v23i3.4511

Podaci o odgovornosti

Drvodelić, Maja ; Domović, Vlatka ; Pažur, Monika

hrvatski

Izvanredno obrazovanje na daljinu tijekom pandemije COVID-19 u proljeće 2020: roditeljska perspektiva

U proljeće 2020. godine, zbog globalne pandemije uzrokovane koronavirusom, obrazovni sustavi u cijelome svijetu uveli su novi oblik obrazovanja nazvan „izvanredno obrazovanje na daljinu – IOD” (eng. Emergency Remote Education). S obzirom na to da su roditelji važni dionici obrazovnoga procesa, njihova perspektiva novonastale situacije važna je za bolje razumijevanje obrazovnoga procesa koji se odvija u incidentnim situacijama. Stoga je temeljni cilj ovoga istraživanja bio utvrditi percepciju IOD roditelja učenika od prvog do četvrtog razreda osnovne škole. Istraživanje je provedeno online tijekom nacionalnoga lockdowna u proljeće 2020. Rezultati ukazuju da roditelji najpozitivnije procjenjuju angažman učiteljice. Nadalje, roditelji ističu da IOD donosi nove zahtjeve vezane za razinu roditeljskoga uključivanja u proces učenja njihove djece što kod njih stvara dodatan stres i remeti svakodnevno izvršavanje poslovnih i obiteljskih obaveza te ih stavlja u novu ulogu roditelja kao učitelja. Trećina roditelja smatra kako dijete dobiva previše zadataka i da je IOD prezahtjevno. Opterećenost roditelja IOD kao i način na koji roditelji percipiraju opterećenost djece IOD značajno je povezano sa stupnjem obrazovanja roditelja, s roditeljskim radnim statusom i sa stupnjem dječje samostalnosti. Nalazi ovoga istraživanja vode boljem razumijevanju roditeljske uloge u IOD tijekom pandemije te mogu poslužiti kao podloga za razvoj sustava podrške roditeljima u mogućim novim incidentnim situacijama

djeca ; izvanredno obrazovanje na daljinu ; pandemija COVID-19 ; primarno obrazovanje ; roditeljska perspektiva

nije evidentirano

engleski

Emergency remote education during the COVID-19 pandemic in spring 2020: parents’ perspective

U proljeće 2020. godine, zbog globalne pandemije uzrokovane koronavirusom, obrazovni sustavi u cijelome svijetu uveli su novi oblik obrazovanja nazvan „izvanredno obrazovanje na daljinu – IOD” (eng. Emergency Remote Education). S obzirom na to da su roditelji važni dionici obrazovnoga procesa, njihova perspektiva novonastale situacije važna je za bolje razumijevanje obrazovnoga procesa koji se odvija u incidentnim situacijama. Stoga je temeljni cilj ovoga istraživanja bio utvrditi percepciju IOD roditelja učenika od prvog do četvrtog razreda osnovne škole. Istraživanje je provedeno online tijekom nacionalnoga lockdowna u proljeće 2020. Rezultati ukazuju da roditelji najpozitivnije procjenjuju angažman učiteljice. Nadalje, roditelji ističu da IOD donosi nove zahtjeve vezane za razinu roditeljskoga uključivanja u proces učenja njihove djece što kod njih stvara dodatan stres i remeti svakodnevno izvršavanje poslovnih i obiteljskih obaveza te ih stavlja u novu ulogu roditelja kao učitelja. Trećina roditelja smatra kako dijete dobiva previše zadataka i da je IOD prezahtjevno. Opterećenost roditelja IOD kao i način na koji roditelji percipiraju opterećenost djece IOD značajno je povezano sa stupnjem obrazovanja roditelja, s roditeljskim radnim statusom i sa stupnjem dječje samostalnosti. Nalazi ovoga istraživanja vode boljem razumijevanju roditeljske uloge u IOD tijekom pandemije te mogu poslužiti kao podloga za razvoj sustava podrške roditeljima u mogućim novim incidentnim situacijama

children ; COVID-19 pandemic ; Emergency Remote Education ; parents’ perspective ; primary school

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

23 (3)

2021.

675-707

objavljeno

1848-5189

1848-5197

10.15516/cje.v23i3.4511

Povezanost rada

Obrazovne znanosti

Poveznice
Indeksiranost