Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Preferencije za televizijske sadržaje s ljubavnom tematikom, vjerovanja o ljubavnim odnosima i samopoštovanje (CROSBI ID 445885)

Ocjenski rad | diplomski rad

Ćosić, Žana Preferencije za televizijske sadržaje s ljubavnom tematikom, vjerovanja o ljubavnim odnosima i samopoštovanje / Ćubela Adorić, Vera (mentor); Zadar, Hrvatska, Odjel za psihologiju, . 2021

Podaci o odgovornosti

Ćosić, Žana

Ćubela Adorić, Vera

hrvatski

Preferencije za televizijske sadržaje s ljubavnom tematikom, vjerovanja o ljubavnim odnosima i samopoštovanje

Odnos samopoštovanja, vjerovanja o ljubavnim odnosima i konzumiranja medijskih sadržaja s ljubavnom tematikom kompleksan je i relativno neistražen fenomen. U svrhu podrobnijeg razumijevanja navedenog odnosa, cilj ovoga istraživanja bio je ispitati u kakvom su odnosu vjerovanje u srodnu dušu, percepcija idealne i aktualne veze, samopoštovanje te percepcija televizijske realističnosti s preferencijama za televizijske sadržaje s ljubavnom tematikom. Kako bi se odgovorilo na postavljene istraživačke probleme, korišteni su sljedeći mjerni instrumenti: Upitnik vjerovanja u predodređenu srodnu dušu, Subskala za procjenu idealnih i aktualnih značajki partnera i veze, Rubinov upitnik percipiranog televizijskog realizma, Upitnik preferencija za televizijske sadržaje s ljubavnom tematikom te Rosenbergova skala samopoštovanja. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 1345 sudionika (1230 žena i 113 muškaraca) u dobi od 18 do 59 godina (M = 24.71, SD = 5.18). Utvrđena je jednofaktorska struktura Upitnika vjerovanja u predodređenu srodnu dušu i Rubinovog upitnika percipiranog televizijskog realizma. S druge strane, faktorska analiza Upitnika preferencija za televizijske sadržaje s ljubavnom tematikom rezultirala je trofaktorskom solucijom, a izlučeni faktori su identificirani kao: preferencije za ljubavne sadržaje u ljubavnim filmovima, preferencije za ljubavne sadržaje u humorističnim serijama te preferencije za ljubavne sadržaje u dramskim serijama. Nadalje, utvrđeno je da sudionici koji preferiraju televizijske sadržaje s ljubavnom tematikom imaju izraženija idealistička uvjerenja te su skloniji prikaze ljubavnih sadržaja na televiziji percipirati realističnima. Osim toga, utvrđeno je da idealistička uvjerenja (vjerovanje u srodnu dušu i idealni standardi o ljubavnim vezama) i samopoštovanje imaju značajan doprinos objašnjenju varijance percepcije aktualne veze, pri čemu je objašnjeno 11% varijance. Dodatno, ovim je istraživanjem utvrđeno da preferencije za ljubavne sadržaje u ljubavnim filmovima i humorističnim serijama te percipirana televizijska realističnost imaju značajan doprinos objašnjenju varijance vjerovanja u predodređenu srodnu dušu, pri čemu je objašnjeno 11% ukupne varijance. S druge strane, pokazalo se da su jedino preferencije za ljubavne sadržaje u humorističnim serijama imale prediktivni doprinos objašnjenju varijance idealnih standarda o ljubavnim vezama, pri čemu je objašnjeno 3% ukupne varijance.

vjerovanje u srodnu dušu, percepcija idealne i aktualne veze, samopoštovanje, percepcija televizijske realističnosti, preferencije za televizijske sadržaje s ljubavnom tematikom

nije evidentirano

engleski

Preferences for love-themed television content, beliefs about love relationships, and self-esteem

nije evidentirano

belief in a soul mate, perception of ideal and actual relationships, self-esteem, perception of television realism, preferences for love-themed television content

nije evidentirano

Podaci o izdanju

84

29.03.2021.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Odjel za psihologiju

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija