Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

PoČiP i ČiP – inovativni hrvatski testovi za procjenu čitanja i pisanja (CROSBI ID 711914)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Kuvač Kraljević, Jelena ; Lenček, Mirjana ; Matić, Ana ; Štefanec, Antonia ; Jozipović, Marija PoČiP i ČiP – inovativni hrvatski testovi za procjenu čitanja i pisanja // International interdisciplinary scientific conference: READERS AND READING IN THE DIGITAL AGE / Togonal, Marijana (ur.). Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021. str. 106-108

Podaci o odgovornosti

Kuvač Kraljević, Jelena ; Lenček, Mirjana ; Matić, Ana ; Štefanec, Antonia ; Jozipović, Marija

hrvatski

PoČiP i ČiP – inovativni hrvatski testovi za procjenu čitanja i pisanja

U jezicima alfabetske ortografije moguće je koristiti zajedničke teorijske opise učenja vještina čitanja i pisanja, no pri operacionalizaciji tih opisa u prvom redu potrebno je uvažavati lingvističke osobitosti jezika kao i posebnosti ortografskih odrednica, odnosno pravila pisane izvedbe. Upravo iz tih razloga izravno preuzimanje i prevođenje testova za procjenu vještina čitanja i pisanja nikako nije poželjan način izrade mjernog instrumentarija. Procjena pismenosti temelji se na razumijevanju jezika, njegovog usvajanja i učenja te na razumijevanju kako jezik utječe na sam proces procjene (Standards for the Assessment of Reading and Writing, National Council of Teachers of English, 2009). Izrada testa za procjenu vještina čitanja i pisanja u hrvatskom jeziku provodi se u sklopu projekta Razvoj inovativnog dijagnostičkog instrumentarija za rano prepoznavanje djece s disleksijom (KK.01.2.1.02.0167) u partnerskoj sinergiji Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta (ERF) i Naklade Slap d.o.o. Razvijaju se dva neovisna testa ; prvi - PoČiP, za procjenu čitanja i pisanja na kraju 2. razreda tj. na kraju razdoblja početnog čitanja i pisanja te drugi - ČiP za procjenu uspješnosti automatizacije pročitanog na kraju 3. i 4. razreda. U ovom su jezično složenom, organizacijski i vremenski zahtjevnom postupku integrirane sve odrednice niza fonološki utemeljenih teorija čitanja i pisanja kojima se prvenstveno definira vještina dekodiranja te teorije razumijevanja pročitanog koje se oslanjaju na vještinu dekodiranja i razumijevanja govorenog jezika. Na takvoj su teorijskoj osnovi oprimjereni jezično specifični zadatci koji su, osim prema dvjema osnovnim odrednicama čitanja - tečno i s razumijevanjem, usmjereni i prema drugim jezičnim vještinama. Cilj je ovog rada prikazati važnost izrade jezično specifičnih testova za procjenu čitanja i pisanja u hrvatskom jeziku ; prikazati način izrade ispitnih čestica i lingvističkih preduvjeta koji trebaju biti zadovoljeni prije oblikovanja samih ispitnih čestica. Oba testa kreiraju se i u e- obliku uvažavajući i činjenicu da je priroda pismenosti promjenjiva te da danas mnoga djeca čitaju puno više digitalno, a manje koristeći papir. Ovime se stvaraju preduvjeti za testiranje pismenosti na posve novi način uvažavajući promjene koje su razvojem tehnologije utjecale na ono što i kako čitamo.

čitanje ; pisanje ; dijagnostički test ; hrvatski jezik

nije evidentirano

engleski

PoČiP and ČiP - innovative Croatian tests for the assessment of reading and writing

nije evidentirano

reading ; writing ; diagnostic test ; Croatian language

nije evidentirano

Podaci o prilogu

106-108.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

International interdisciplinary scientific conference: READERS AND READING IN THE DIGITAL AGE

Togonal, Marijana

Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište

978-95-8014-61-1

Podaci o skupu

International interdisciplinary scientific conference: READERS AND READING IN THE DIGITAL AGE

predavanje

11.11.2021-11.11.2021

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Logopedija

Poveznice