Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Franjevačke knjižnice Slavonije – ishodišta hrvatskoga školskog knjižničarstva (CROSBI ID 445848)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Zadravec, Tamara Franjevačke knjižnice Slavonije – ishodišta hrvatskoga školskog knjižničarstva / Lovrinčević, Jasmina (mentor); Osijek, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, . 2016

Podaci o odgovornosti

Zadravec, Tamara

Lovrinčević, Jasmina

hrvatski

Franjevačke knjižnice Slavonije – ishodišta hrvatskoga školskog knjižničarstva

Školskom knjižničarstvu, prema znakovitom obuhvatu utjecaja na korisnike, zasigurno pripada značajno mjesto unutar profesije. Slijedom te činjenice za očekivati je da su znanstvenici i teoretičari struke uvelike uspjeli razriješiti oprjeke i predrasude koje su u prošlosti postojale, no unatoč tomu one su ipak uočljive i danas. Razlog je tomu, smatra se, izostanak jasnoga definiranja područja rada školskoga knjižničara odnosno školskoga knjižničarstva kao struke. Školski pak knjižničari zauzimaju svoje mjesto u odgojno- obrazovnom sustavu i upravo se zbog te činjenice naglašava važnost djelokruga njihova rada kao neizostavnoga odsječka kojim se pridonosi rastu i razvoju odgojno-obrazovne ustanove mnoštvom aktivnosti koje se u njoj provode. S obzirom na činjeničnu jedinstvenost školskoga knjižničarstva, potrebno je pronaći i utvrditi začetke i prave početke nastanka školskoga knjižničarstva, prije svega pomoću zbirki baštinskih franjevačkih samostana koje predstavljaju, u svim domenama, velik istraživački izazov. Franjevački je red svojim radom iznimno utjecao na školstvo, što potvrđuju inicijative otvaranja prvih škola kao i sustavno promicanje školstva. Sukladno navedenomu, franjevački su samostani svojevrstan fenomen zbog jedinstvenoga pristupa usmjerenog na poticanje i razvoj školstva, ali i na potrebu istraživanja značenja i uloge franjevačkih samostanskih zbirki. Disertacijom će se istražiti i utvrditi korijeni školskoga knjižničarstva analizom utjecaja knjižničnih zbirki baštinskih franjevačkih samostana na njegov razvoj, s naglaskom na ulogu, ustroj i povijesni razvoj samostana kao središta duhovnoga i obrazovnoga života određenoga kraja te neupitnu ulogu knjižnica i prvih knjižničara u njima. Taj se cilj svakako mora uzeti u obzir pri određenju pretpostavke istraživanja, stoga će istraživanje biti provedeno na relevantnoj literaturi franjevačkih samostanskih knjižnica i primjenom pripadajućih znanstvenih metoda. S obzirom na višeslojne mogućnosti istraživanja teme, rezultati koji će biti dobiveni svakako mogu poslužiti za dublju analizu rada knjižničnih zbirki baštinskih franjevačkih samostana kao ishodišta razvoja hrvatskoga školskog knjižničarstva.

ishodište hrvatskoga školskog knjižničarstva ; franjevačke knjižnice ; školski knjižničari ; uloga knjižnice ; zbirke franjevačkih samostana

nije evidentirano

engleski

Franciscan libraries of Slawonia - the birthplaces of croatian school librarianship

nije evidentirano

sources of the Croatian academic school-based librarianship ; Franciscan libraries ; academic school-based librarians ; the role of a library ; Franciscan monastery collections

nije evidentirano

Podaci o izdanju

264

01.02.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Osijek

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti