Zadovoljstvo pacijenata u post hospitalnom programu dnevne bolnice: usporedba online i programa uživo (CROSBI ID 711893)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Čargonja, Marica ; Jedriško, Irena ; Fanjkutić, Vlatka ; Stevanović, Aleksandra ; Letica Crepulja, Marina
hrvatski
Zadovoljstvo pacijenata u post hospitalnom programu dnevne bolnice: usporedba online i programa uživo
Ciljevi: Pandemija COVID-19 značajno je utjecala na organizaciju dnevnobolničkih (DB) programa. Zbog protuepidemijskih mjera sadržaji uživo su privremeno prekinuti kako bi se smanjila vjerojatnost širenja zaraze što je predstavljalo ozbiljnu prijetnju duševnom zdravlju pacijenata, te je na Zavodu za psihološku medicinu Klinike za psihijatriju KBC Rijeka (ZPM) pokrenuta online posthospitalna DB. Psihoterapija putem novih medija i tehnologije nije novost, no pandemija je ubrzala njezinu implementaciju u bolničkom okruženju. Uporaba novih tehnologija u psihoterapiji zahtijeva prilagodbu i usvajanje novih vještina i znanja svih koji u njoj sudjeluju. Neki od važnijih aspekata online terapije uključuju tehničke kompetencije sudionika, pitanja online sigurnosti, etičnosti, financijskih te psiholoških aspekta i vještina. Cilj ovog istraživanja je ispitati zadovoljstvo dnevnobolničkim programom među pacijentima s iskustvom online programa i pacijentima koji su u programu sudjelovali isključivo uživo. Ispitanici i metode: U istraživanje je uključeno 35 pacijenata koji su sudjelovali u posthospitalnoj DB ZPM u trajanju od šest tjedana (prosječna dob 51 godina, 73, 5% muškarci, 82% SSS, 56% zaposleni, 44, 1% u partnerskoj vezi). Od ukupnog broja, 15 je sudjelovalo u online programu. Ispitivanje je provedeno putem telefona od strane istraživača koji nisu sudjelovali u programu. Primijenjeni su sociodemografski upitnik koji sadrži pitanja vezana uz bolesti COVID-19, Upitnik zadovojstva klijenata (The Client Satisfaction Inventory – Short Form (CSI-SF)) i Upitnik zadovoljstva online terapijom kreiran za potrebe istraživanja. Rezultati: Skupine se ne razlikuju značajno u sociodemografskim obilježjima. Približno 20% pacijenata u obje skupine je osobno preboljelo COVID-19. Obje skupine izražavaju visoko zadovoljstvo posthospitalnim DB programom (prosječan skor na CSI-SF 81, 7%, raspon 57% - 100%). U online programu, pacijenti su se najčešće služili pametnim telefonom (60%), većina smatra da je lako i jednostavno sudjelovati (80%) te su zadovoljni što su mogli koristi tehnologiju u terapiji (50%). Kao prednost terapije, 80% prepoznaje fleksibilnost mjesta, 67% fleksibilnost vremena a 60% financijsku isplativost. Zabrinutost za prikladnost online terapije za sve probleme/teme te pitanja sigurnosti izražava 13% ispitanika. Izostanak komunikacije uživo prepoznat je kao najveći nedostatak (60%). Zaključci: Pandemija COVID-19 je promijenila način pružanja skrbi osobama s mentalnim poremećajima. Nepovoljne okolnosti zahtijevale su brzu prilagodbu i stručnjaka i pacijenata. Pacijenti u online programu jednako su zadovoljni psihološkim aspektom/terapijskim radom kao i oni s iskustvom tradicionalnog pristupa. Pozitivno su ocijenjeni i pojedini aspekti kao što su pitanja sigurnosti, financija, tehničkih kompetencija ali i fleksibilnosti takvih programa. Online dnevnobolnički program pokazao se uspješnim modelom rada u izvanrednoj situaciji, uz naglasak da pacijenti i dalje preferiraju kontakt i terapiju uživo.
online psihoterapija, dnevno-bolnički program, mentalno zdravlje
nije evidentirano
engleski
Patient satisfaction in the post-hospital out- patient program: comparison of online and in person therapy
nije evidentirano
online psychotherapy, outpatient program, mental health
nije evidentirano
Podaci o prilogu
21-21.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Split:
Podaci o skupu
3. hrvatski kongres o psihotraumi: "Mentalno zdravlje u vrijeme i nakon COVID-19 pandemije"
predavanje
11.11.2021-13.11.2021
Split, Hrvatska
Povezanost rada
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Kliničke medicinske znanosti, Psihologija