Marketing kao čimbenik konkurentnosti hrvatskoga bankarskog sektora (CROSBI ID 302059)
Prilog u časopisu | stručni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Rupčić, Nataša ; Superina Gudelj, Irena
hrvatski
Marketing kao čimbenik konkurentnosti hrvatskoga bankarskog sektora
Bankarski sustav većinski je dio financijskoga sustava države te svojim kreditnim i investicijskim aktivnostima omogućuje njezin rast i razvoj. Jačanjem konkurencije, ponuda financijskih usluga banaka sve je bogatija i raznolikija. U radu se analizira bankarski sustav Republike Hrvatske radi utvrđivanja čimbenika koji mogu pridonijeti konkurentskoj prednosti banaka. U svrhu donošenja upravljačkih odluka u vezi s konkurentskim ponašanjem banaka analizirani su temeljni elementi bankarske industrije: broj bankarskih poduzeća, njihova veličina, koncentracija bankarske industrije, tržišni uvjeti, barijere ulasku na bankarsko tržište, ulaganje u infrastrukturu te regulacija tržišnoga natjecanja bankarske industrije. Bankarsko tržište u Republici Hrvatskoj srednje je koncentrirano te postoje značajne barijere ulasku u smislu kapitalnih zahtjeva, ali i regulacije poslovanja. No unatoč relativno visokoj koncentraciji, implicitni dogovori o određivanju cijene kapitala, odnosno kamatnih marži, na temelju uzajamnoga praćenja ponašanja nisu mogući zbog velikog broja supstituta drugih financijskih institucija. Tako se u bankarskome sektoru Nashova ravnoteža postiže određivanjem niskih kamatnih marži. Stoga se marketing, u smislu marketinga usluga, može identificirati kao važan čimbenik bankarskoga ponašanja koji može unaprijediti konkurentski položaj banaka.
Bankarski sektor, koncentracija, konkurentnost, marketing usluga, Republika Hrvatska
nije evidentirano
engleski
Marketing as a factor of the Croatian banking sector competitiveness
nije evidentirano
Banking sector, concentration, competitiveness, service marketing, the Republic of Croatia
nije evidentirano