Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Marketing kao čimbenik konkurentnosti hrvatskoga bankarskog sektora (CROSBI ID 302059)

Prilog u časopisu | stručni rad | domaća recenzija

Rupčić, Nataša ; Superina Gudelj, Irena Marketing kao čimbenik konkurentnosti hrvatskoga bankarskog sektora // Oeconomica Jadertina, 11 (2021), 2; 106-127

Podaci o odgovornosti

Rupčić, Nataša ; Superina Gudelj, Irena

hrvatski

Marketing kao čimbenik konkurentnosti hrvatskoga bankarskog sektora

Bankarski sustav većinski je dio financijskoga sustava države te svojim kreditnim i investicijskim aktivnostima omogućuje njezin rast i razvoj. Jačanjem konkurencije, ponuda financijskih usluga banaka sve je bogatija i raznolikija. U radu se analizira bankarski sustav Republike Hrvatske radi utvrđivanja čimbenika koji mogu pridonijeti konkurentskoj prednosti banaka. U svrhu donošenja upravljačkih odluka u vezi s konkurentskim ponašanjem banaka analizirani su temeljni elementi bankarske industrije: broj bankarskih poduzeća, njihova veličina, koncentracija bankarske industrije, tržišni uvjeti, barijere ulasku na bankarsko tržište, ulaganje u infrastrukturu te regulacija tržišnoga natjecanja bankarske industrije. Bankarsko tržište u Republici Hrvatskoj srednje je koncentrirano te postoje značajne barijere ulasku u smislu kapitalnih zahtjeva, ali i regulacije poslovanja. No unatoč relativno visokoj koncentraciji, implicitni dogovori o određivanju cijene kapitala, odnosno kamatnih marži, na temelju uzajamnoga praćenja ponašanja nisu mogući zbog velikog broja supstituta drugih financijskih institucija. Tako se u bankarskome sektoru Nashova ravnoteža postiže određivanjem niskih kamatnih marži. Stoga se marketing, u smislu marketinga usluga, može identificirati kao važan čimbenik bankarskoga ponašanja koji može unaprijediti konkurentski položaj banaka.

Bankarski sektor, koncentracija, konkurentnost, marketing usluga, Republika Hrvatska

nije evidentirano

engleski

Marketing as a factor of the Croatian banking sector competitiveness

nije evidentirano

Banking sector, concentration, competitiveness, service marketing, the Republic of Croatia

nije evidentirano

Podaci o izdanju

11 (2)

2021.

106-127

objavljeno

1848-4956

1848-1035

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice