Slučaj slikovnice: položaj slikovnice u hrvatskim odgojno-obrazovnim dokumentima (CROSBI ID 301886)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Jerkin, Corinna ; Opašić, Maja
hrvatski
Slučaj slikovnice: položaj slikovnice u hrvatskim odgojno-obrazovnim dokumentima
Polazeći od teze o slučaju dječje književnosti koja se odnosi na prešućivanje i zanemarivanje dječje književnosti u okviru teorije književnosti i akademske zajednice u cjelini, u radu se razvija i ispituje teza o slučaju slikovnice u odgojno-obrazovnome kontekstu. Analiziraju se važeći odgojno-obrazovni dokumenti u Hrvatskoj u usporedbi s onima koji su donedavno bili na snazi da bi se utvrdila pojavnost slikovnice po odgojno-obrazovnim ciklusima ili razredu, zastupljenost slikovničkih sadržaja u odgojno- obrazovnim područjima i nastavnim predmetima, osobito u Hrvatskome jeziku i posebno u lektiri te pristupi slikovnici u okviru pojedinih odgojno- obrazovnih područja. Rezultati analize pokazuju da ni u reformskim dokumentima nije prepoznat potencijal slikovnice na koji ukazuju suvremena teorijska i metodička promišljanja. Slikovnica je i dalje prisutna uglavnom na početnim obrazovnim razinama, a opcionalne i preopćenite smjernice za uvođenje u nastavnu praksu ne osiguravaju joj stvarnu zastupljenost te dostatno i standardizirano produbljivanje spoznaja.
dječja književnost ; Engleski jezik ; Hrvatski jezik ; kurikul ; Likovna kultura ; nastavni plan i program ; (rani) književni odgoj ; slikovnica
nije evidentirano
engleski
The case of picturebook: picturebook presence in Croatian educational documents
nije evidentirano
children’s literature ; English Language ; Croatian Language ; curriculum ; Arts ; syllabus ; (early) literary education ; picturebook
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Književnost