Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1162790

Slučaj slikovnice: položaj slikovnice u hrvatskim odgojno-obrazovnim dokumentima


Jerkin, Corinna; Opašić, Maja
Slučaj slikovnice: položaj slikovnice u hrvatskim odgojno-obrazovnim dokumentima // Metodički vidici, 12 (2021), 12; 71-94 doi:10.19090/mv.2021.12.71-94 (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1162790 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Slučaj slikovnice: položaj slikovnice u hrvatskim odgojno-obrazovnim dokumentima
(The case of picturebook: picturebook presence in Croatian educational documents)

Autori
Jerkin, Corinna ; Opašić, Maja

Izvornik
Metodički vidici (2217-415X) 12 (2021), 12; 71-94

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
dječja književnost ; Engleski jezik ; Hrvatski jezik ; kurikul ; Likovna kultura ; nastavni plan i program ; (rani) književni odgoj ; slikovnica
(children’s literature ; English Language ; Croatian Language ; curriculum ; Arts ; syllabus ; (early) literary education ; picturebook)

Sažetak
Polazeći od teze o slučaju dječje književnosti koja se odnosi na prešućivanje i zanemarivanje dječje književnosti u okviru teorije književnosti i akademske zajednice u cjelini, u radu se razvija i ispituje teza o slučaju slikovnice u odgojno-obrazovnome kontekstu. Analiziraju se važeći odgojno-obrazovni dokumenti u Hrvatskoj u usporedbi s onima koji su donedavno bili na snazi da bi se utvrdila pojavnost slikovnice po odgojno-obrazovnim ciklusima ili razredu, zastupljenost slikovničkih sadržaja u odgojno- obrazovnim područjima i nastavnim predmetima, osobito u Hrvatskome jeziku i posebno u lektiri te pristupi slikovnici u okviru pojedinih odgojno- obrazovnih područja. Rezultati analize pokazuju da ni u reformskim dokumentima nije prepoznat potencijal slikovnice na koji ukazuju suvremena teorijska i metodička promišljanja. Slikovnica je i dalje prisutna uglavnom na početnim obrazovnim razinama, a opcionalne i preopćenite smjernice za uvođenje u nastavnu praksu ne osiguravaju joj stvarnu zastupljenost te dostatno i standardizirano produbljivanje spoznaja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Književnost



POVEZANOST RADA


Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-uniri-pr-human-19-9 - Slikovnica u dječjem vrtiću i osnovnoj školi (Verdonik, Maja, VLASTITA-SREDSTVA - Ugovor o dodjeli sredstava potpore znanstvenim istraživanjima u mlađim i znanstveno slabije profiliranim područjima za 2018. godinu) ( POIROT)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Maja Opašić (autor)

Avatar Url Corinna Jerkin (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi metodickividici.ff.uns.ac.rs

Citiraj ovu publikaciju:

Jerkin, Corinna; Opašić, Maja
Slučaj slikovnice: položaj slikovnice u hrvatskim odgojno-obrazovnim dokumentima // Metodički vidici, 12 (2021), 12; 71-94 doi:10.19090/mv.2021.12.71-94 (recenziran, članak, znanstveni)
Jerkin, C. & Opašić, M. (2021) Slučaj slikovnice: položaj slikovnice u hrvatskim odgojno-obrazovnim dokumentima. Metodički vidici, 12 (12), 71-94 doi:10.19090/mv.2021.12.71-94.
@article{article, author = {Jerkin, Corinna and Opa\v{s}i\'{c}, Maja}, year = {2021}, pages = {71-94}, DOI = {10.19090/mv.2021.12.71-94}, keywords = {dje\v{c}ja knji\v{z}evnost, Engleski jezik, Hrvatski jezik, kurikul, Likovna kultura, nastavni plan i program, (rani) knji\v{z}evni odgoj, slikovnica}, journal = {Metodi\v{c}ki vidici}, doi = {10.19090/mv.2021.12.71-94}, volume = {12}, number = {12}, issn = {2217-415X}, title = {Slu\v{c}aj slikovnice: polo\v{z}aj slikovnice u hrvatskim odgojno-obrazovnim dokumentima}, keyword = {dje\v{c}ja knji\v{z}evnost, Engleski jezik, Hrvatski jezik, kurikul, Likovna kultura, nastavni plan i program, (rani) knji\v{z}evni odgoj, slikovnica} }
@article{article, author = {Jerkin, Corinna and Opa\v{s}i\'{c}, Maja}, year = {2021}, pages = {71-94}, DOI = {10.19090/mv.2021.12.71-94}, keywords = {children’s literature, English Language, Croatian Language, curriculum, Arts, syllabus, (early) literary education, picturebook}, journal = {Metodi\v{c}ki vidici}, doi = {10.19090/mv.2021.12.71-94}, volume = {12}, number = {12}, issn = {2217-415X}, title = {The case of picturebook: picturebook presence in Croatian educational documents}, keyword = {children’s literature, English Language, Croatian Language, curriculum, Arts, syllabus, (early) literary education, picturebook} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font