Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Nastava glazbe i djeca s Downovim sindromom (CROSBI ID 711461)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Begić, Amir ; Šulentić Begić, Jasna ; Pušić, Ivana Nastava glazbe i djeca s Downovim sindromom // Knjiga sažetaka 2. Međunarodne umjetničke i znanstvene konferencije Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju / Sabljar, Mirna ; Ileš, Tatjana ; Keža, Dunja (ur.). Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 36-37

Podaci o odgovornosti

Begić, Amir ; Šulentić Begić, Jasna ; Pušić, Ivana

hrvatski

Nastava glazbe i djeca s Downovim sindromom

Glazba se često koristi u odgoju i obrazovanju djece s Downovim sindromom zbog različitih mogućnosti u postizanju razvojnih i terapijskih ciljeva. Utvrđeno je da glazba pogoduje emocionalnom razvoju djece s Downovim sindromom, posebice pri identificiranju i prepoznavanju emocija. Aktivno bavljenje glazbom djece s Downovim sindromom također ima pozitivne učinke u stjecanju i razvoju socijalno-emocionalnih, motoričkih, kognitivnih i komunikacijskih sposobnosti i vještina te im pomaže u samoorganiziranju i potiče njihovu društvenu interakciju. Naime, glazba može olakšati interakciju između roditelja i djeteta s Downovim sindromom i povećati privrženost djeteta roditeljima. Glazba osim toga može potaknuti psiho- emocionalno izražavanje djece s Downovim sindromom koje se ogleda kroz razmišljanje, koncentraciju, zaključivanje i raspoloženje. Djeca s Downovim sindromom rado sudjeluju u glazbenim aktivnostima i dobro reagiraju na glazbu te žele sudjelovati u grupnim glazbenim aktivnostima. Nastava glazbe osobito je korisna kod učenja i razredne interakcije jer će glazba i glazbene aktivnosti povećati samopoštovanje djeteta s Downovim sindromom. U ovom ćemo radu prikazati zapažanja dobivena postupkom studije slučaja, odnosno sustavnim promatranjem učenice s Downovim sindromom u nastavi Glazbene kulture tijekom tri školske godine, tj. od 2018./2019. do 2020./2021. školske godine. Učenica, uz pomoćnika u nastavi, trenutno pohađa osmi razred i školuje se po redovitom programu uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke iz svih nastavnih predmeta. Prikazat ćemo osobitosti njezina školskog učenja te odgojno- obrazovne potrebe koje su poslužile kao polazište pri stvaranju individualiziranog kurikuluma iz predmeta Glazbena kultura. Sustavnim promatranjem i istraživačkim dnevnikom pratili smo tijekom nastave Glazbene kulture razvoj sposobnosti, kao i stjecanje znanja i vještina učenice, te ćemo prikazati strategije učenja i sociološke oblike rada koje smo primijenili u radu s učenicom.

nastava Glazbene kulture, djeca s Downovim sindromom, studija slučaja

Suorganizator konferencije: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti

engleski

Music Lessons and Children with Down Syndrome

nije evidentirano

Music Culture classes, children with Down syndrome, case study

nije evidentirano

Podaci o prilogu

36-37.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka 2. Međunarodne umjetničke i znanstvene konferencije Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju

Sabljar, Mirna ; Ileš, Tatjana ; Keža, Dunja

Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-8181-41-2

Podaci o skupu

2. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju

predavanje

02.12.2021-03.12.2021

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti, Pedagogija

Poveznice