Odnos intelektualnih sposobnosti, samopoštovanja i strategija suočavanja u djetinjstvu (CROSBI ID 301755)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Ambrosi-Randić, Neala ; Glivarec, Jeanette
hrvatski
Odnos intelektualnih sposobnosti, samopoštovanja i strategija suočavanja u djetinjstvu
Osnovni je cilj ovoga istraživanja bio provjeriti jesu li intelektualne sposobnosti i samopoštovanje povezani s uporabom specifičnih strategija suočavanja kod djece. Na uzorku od 315 učenika i učenica petih razreda osnovnih škola primijenjena je Skala suočavanja sa stresom za djecu i adolescente (SUO), test intelektualnih sposobnosti KI-4, te Coopersmithova skala samopoštovanja. Korelacijske analize pokazale su da se uz više intelektualne sposobnosti javlja značajno manja uporaba strategija traženja pomoći od prijatelja i roditelja, dok je niže samopoštovanje značajno povezano s većom uporabom strategija izbjegavanja i emocionalne reaktivnosti. Uz to, intelektualne sposobnosti, samopoštovanje i spol pokazale su se značajnim prediktorima uporabe nekih strategija suočavanja. Rezultati upućuju na važnost uključivanja različitih dimenzija funkcioniranja pri istraživanju i planiranju intervencija u cilju smanjivanja stresa u školskoj dobi.
intelektualne sposobnosti, suočavanje, samopoštovanje
nije evidentirano
engleski
The relationship between intellectual abilities, self-esteem and coping in childhood
nije evidentirano
intellectual abilities, coping, self-esteem
nije evidentirano