Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Obrazovna politika prema djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom (CROSBI ID 711406)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Šarčević Ivić-Hofman, Katarina ; Benzon Milić, Andrea ; Ćošić, Nataša Obrazovna politika prema djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom // Knjiga sažetaka 1. Međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti i odgoju i obrazovanju / Sabljar, Mirna ; Šulentić Begić, Jasna ; Ileš, Tatjana (ur.). Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 194-195

Podaci o odgovornosti

Šarčević Ivić-Hofman, Katarina ; Benzon Milić, Andrea ; Ćošić, Nataša

hrvatski

Obrazovna politika prema djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom

Obrazovna politika prema djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom može se kreirati prema tri modela: medicinski model, socijalni model i model ljudskih prava. U Republici Hrvatskoj i dalje je prisutan medicinski model, što se posebno vidi prilikom uključivanja djece s teškoćama u razvoju u predškolske, osnovne i srednjoškolske ustanove jer se djeca promatraju kroz svoje teškoće u razvoju, svrstavaju se u pojedine kategorije te se prema tome predlaže odgovarajući oblik obrazovanja. Jedno je od osnovnih načela obrazovne politike u demokratskim društvima osigurati svim članovima zajednice pristup svim stupnjevima obrazovanja i omogućiti im uvjete za uspješno cjeloživotno obrazovanje. Obrazovanje djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom treba biti u skladu s daljnjim zapošljavanjem i uključivanjem u zajednicu. U skladu je s tim u obrazovnoj politici potrebno primjeniti model koji se temelji na ljudskim pravima, usmjeren na dostojanstvo osoba s invaliditetom. Rad je temeljno pravo svih ljudi, pa tako i osoba s invaliditetom, čime pojedinac osigurava materijalnu i socijalnu neovisnost te zadovoljava osobne potrebe za samoaktualizacijom. Mogućnost svake osobe da se brine o sebi, da bude koristan/ na, da se dokazuje kroz rad jednako je važna, ili čak i važnija od ostalih čimbenika kojima se ostvaruje ravnopravnost svih članova društva. Cilj je ovog rada ukazati na to da u Hrvatskoj i dalje prevladava medicinski model, kako kroz uključivanje djece s teškoćama u razvoju u predškolske ustanove i njihovo daljnje obrazovanje, tako i kasnije kroz zapošljavanje osoba s invaliditetom.

djeca s teškoćama u razvoju ; osobe s invaliditetom ; obrazovna politika ; temeljno pravo ljudi ; dostojanstvo osoba s invaliditetom

nije evidentirano

engleski

Education Policy for Children with Developmental Disabilities and Adults with Disabilities

nije evidentirano

children with disabilities ; people with disabilities ; educational policy ; fundamental rights of people ; dignity of persons with disabilities

nije evidentirano

Podaci o prilogu

194-195.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka 1. Međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti i odgoju i obrazovanju

Sabljar, Mirna ; Šulentić Begić, Jasna ; Ileš, Tatjana

Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-8181-19-1

Podaci o skupu

1. Međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija - Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju

poster

05.12.2019-06.12.2019

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti