Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Priče koje osjećamo – Višeosjetilno pripovijedanje u nastavi s učenicima s teškoćama u razvoju (CROSBI ID 711385)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Marković, Vanja ; Bogojević, Hrvoje ; Radolović, Lea Priče koje osjećamo – Višeosjetilno pripovijedanje u nastavi s učenicima s teškoćama u razvoju // Knjiga sažetaka 2. Međunarodne umjetničke i znanstvene konferencije Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju / Sabljar, Mirna ; Ileš, Tatjana ; Keža, Dunja (ur.). Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 116-116

Podaci o odgovornosti

Marković, Vanja ; Bogojević, Hrvoje ; Radolović, Lea

hrvatski

Priče koje osjećamo – Višeosjetilno pripovijedanje u nastavi s učenicima s teškoćama u razvoju

Priča i pripovijedanje oduvijek su bili sastavni i esencijalni dio odgoja i obrazovanja. Pripovijedanje uobičajeno predstavlja naraciju priče kroz verbalni prijenos informacija, dok je višeosjetilno pripovijedanje strategija poučavanja koja sjedinjuje pripovijedanje i multimodalnost te na taj način povezuje priču s više osjetilnih unosa. Upravo je multimodalnost ta koja omogućuje uključivanje učenika s teškoćama u razvoju u pripovijedanje. Klasično pripovijedanje pretpostavlja s jedne strane pripovjedača, dok su s druge strane (osjetilno) pasivni slušatelji. Višeosjetilno pripovijedanje, s druge strane, sjedinjuje više osjeta te slušatelji-sudionici na više razina spoznaju priču. Ovakvo pripovijedanje uvelike olakšava razumijevanje priče učenicima/djeci s teškoćama u razvoju i omogućuje veću uključenost u sadržaje. Imajući u vidu teškoće ovih učenika u područjima komunikacije, čitanja i pisanja, pozornosti, mišljenja i zaključivanja te senzorne integracije, da navedemo samo neke, ključno je stvoriti inovativna i pedagoški efikasna rješenja koja će ih motivirati i pružiti im potporu u učenju. U radu se prikazuje primjer dobre prakse Škole za odgoj i obrazovanje- Pula koja je uvela višeosjetilno pripovijedanje kao inovativnu praksu početkom pandemije COVID19, i to iz nastavne i edukacijsko-rehabilitacijske prakse učitelja, edukacijskog rehabilitatora i logopeda. Uključenost učenika u nastavne sadržaje kroz ovakav umjetnički i holistički pristup pomogla je učenicima stvoriti cjelovito višeosjetilno iskustvo, za koje su često zakinuti. Mogućnosti višeosjetilnog pripovijedanja mogu nam dati smjernice kako poboljšati inovativne i inkluzivne prakse, te ponuditi određene alate pomoću kojih možemo pridonijeti razvoju i uključenosti učenika s teškoćama u razvoju u odgoj i obrazovanje i kulturno-umjetničke sadržaje.

višeosjetilno pripovijedanje, inovativne i inkluzivne prakse, učenici s teškoćama u razvoju, uključenost

nije evidentirano

engleski

The stories we feel – Multisensory storytelling in teaching students with disabilities

nije evidentirano

multisensory storytelling, innovative and inclusive practices, pupils with disabilities, involvement

nije evidentirano

Podaci o prilogu

116-116.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka 2. Međunarodne umjetničke i znanstvene konferencije Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju

Sabljar, Mirna ; Ileš, Tatjana ; Keža, Dunja

Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

987-953-8181-41-2

Podaci o skupu

2. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju

predavanje

02.12.2021-03.12.2021

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Logopedija, Pedagogija

Poveznice