Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Utjecaj poduzetničkog obrazovanja na poduzetničku namjeru studenata (CROSBI ID 301732)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Krželj-Čolović, Zorica ; Milić Beran, Ivona Utjecaj poduzetničkog obrazovanja na poduzetničku namjeru studenata // Knowledge, 46 (2021), 5; 743-748

Podaci o odgovornosti

Krželj-Čolović, Zorica ; Milić Beran, Ivona

hrvatski

Utjecaj poduzetničkog obrazovanja na poduzetničku namjeru studenata

Poticanje poduzetništva već je duže vrijeme u središtu pažnje onih koji kreiraju gospodarsku politiku razvijenih zemalja Europske unije i ulažu se veliki napori kako bi se što više razvila dinamična poduzetnička kultura. Obrazovanje za poduzetništvo ima značajnu ulogu u oblikovanju načina razmišljanja mladih, kao i u razvijanju vještina, znanja i kompetencija koji su neophodni za stvaranje poduzetničke kulture. Visoka učilišta kao mjesto susreta znanja i ekspertize s jedne strane, te proaktivnosti, inovacija i ideja s druge strane, predstavljaju glavne nosioce razvoja sustava obrazovanja za poduzetništvo. Obrazovanje za poduzetništvo prepoznato je kao prioritet strategija i politika Europske unije, no niti jedna država članica ne ispunjava kriterij „potpune provedbe“ (eng. Mainstreaming) učenja za poduzetništvo, što podrazumijeva da se provodi na svim razinama obrazovanja. Brojna istraživanja i brojni autori knjiga i članaka o poduzetništvo slažu se oko jedne stvar, a to je da bi se poduzetništvo trebalo uvesti u svaki segment obrazovanja, od predškolske dobi do fakultetskog obrazovanje, bez obzira o kojem polju znanosti se odnosi. Najveću priliku za obrazovanje ipak imaju studenti, ponajviše oni koji studiraju u okvirima ekonomije, osim što mogu odabrati kolegije koji su vezani uz poduzetništvo, danas postoje mnoge institucije koje pomažu u obrazovanju i osposobljavanju mladih poduzetnika, kroz različite poduzetničke inkubatore gdje studenti mogu iz prve ruke razmišljati i raditi kao poduzetnik, naravno uz pomoć stručnih mentora. Cilj ovog rada je ispitati koliko je poduzetničko obrazovanje u srednjoj školi i na fakultetima utjecalo na poduzetničku namjeru studenata. Nadalje utvrditi, da li postoji razlika u poduzetničkoj namjeri između studentica i studenata, između studenata prediplomskog i diplomskog studija i studenata različitih studijskih programa. Istraživanje je provedeno među studentima triju odjela Sveučilišta u Dubrovniku: Pomorski odjel, Odjel za ekonomiju i poslovnu ekonomiju te Odjela za elektrotehniku iračunarstvo. Uzorak čini 110 studenata prediplomskog i diplomskog studija. Samo 14% studenata je sudjelovalo u poduzetničkom programu u srednjoj školi, dok 72% studenata ima poduzetničko obrazovanje kao kolegij na Sveučilištu u Dubrovniku. Rezultati su pokazali da: spol značajno utječe na poduzetničku namjeru, poduzetnička namjera je veća kod studenata nego studentica ; razina studija značajno ne utječe na poduzetničku namjeru ; studenti koji su unutar srednjoškolskog obrazovanja imali predmet poduzetništvo nemaju veću poduzetničku namjeru od studenata koji nisu imali poduzetničko obrazovanje u srednjoj školi. S druge strane, studenti koji slušaju kolegij Poduzetništvo imaju značajno veću poduzetničku namjeru. Važnost poduzetništva još uvijek ne prate i konkretni pomaci u pokretanju poduzetničkog obrazovanja na svim obrazovnim razinama, što potvrđuju rezultati GEM istraživanja iz 2019. u kojem je osnovnoškolsko i srednjoškolsko poduzetničko obrazovanje u Hrvatskoj ocjenjeno izrazito niskom ocjenom.

poduzetničko obrazovanje ; poduzetnička namjera ; Sveučilište u Dubrovniku

nije evidentirano

engleski

The influence of entrepreneurial education on students' entrepreneurial intention

nije evidentirano

entrepreneurial education ; entrepreneurial intention ; University of Dubrovnik

nije evidentirano

Podaci o izdanju

46 (5)

2021.

743-748

objavljeno

2545-4439

1857-923X

Povezanost rada

nije evidentirano

Poveznice